Gå til innhold

Uten fangere....?

Ranger emnet


Glofygirl

Anbefalte innlegg

Ingen?? Snufs... :( :confused:

Off topic: sannsynligvis ville det ha vært noen som hadde svart på topic hadde det ikke vært for "sms" språk og dialekt, er ikke alle som kan dialekten fra karmøy ;)

 

On topic: det vil bli vansklig å få det godkjent uten fangere da det går på sikkerheten.

██████

Golf einser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen?? Snufs... :( :confused:

Leste i en annen tråd (usikker på om det var her eller på vw-audi-forumet) at det ihvertfall var lov å droppe fangeren bak.

 

Stod noe om å sveise igjen hullene den skulle sitte i, men jeg er usikker på om det var noe man MÅ gjøre for å få lov til å kjøre uten.

 

Foran har jeg ingen anelse, men jeg mistenker at du ihvertfall må flytte blinklysene dine til et vettugt sted, da det er påbudt å ha blinklys foran også.

 

Det enkleste er kanskje å sende en mail eller ringe til biltilsynet og spørre.

 

Eller, bare rive de av og satse på at det går bra... er jo ingen stor sak å skru de på igjen om du får påpakk av onkel.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:web Trenger litt hjelp.

 

Har litt lyst å "strippe" bilen min helt ned men lure på om d kan ver vanskelig å få godkjent...?

 

Ka må eg eventuelt gjør og kossen? Sette pris på alle svar. men helst ikkje noe sånn som at d e stygt o.l. Eg like d og då e d kje mer å sei om d.

 

Bilen e ein 83 mod rabbit GTI...

 

*ANSTRENGE SEG FOR Å HOLDE IGJEN HVA JEG SYNES OM DETTE*

 

Så til saken: For å få et konkret svar er det kun en ting som funker og det er å spørre på Biltilsynet. Det aller enkleste er likevel å gi beng og bare gjøre det. For å spare seg for litt diskusjoner kan det være lurt å sveise igjen hullene inn i rammevangene (der støtfangerjernene skal gå inn). Men ettersom det sikkert er lett å få problemer ifm. kontroller (litt avhengig av hvor mye politisk aktivitet dere har på veiene i området du bor/når på døgnet du kjører/hvor hyppig du kjører på ugunstige tider av døgnet) ville nok jeg personlig ha gått for å lage deksler over disse hullene. Disse kan du lage av et par av de plastdekslene som sitter i et/begge (avhengig av årsmodell) av hullene i frontblekket bak støtfangeren.

 

Lykke til :hello:

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hvis det er så gale med dialekt så kan jeg skrive bokmål hvis det er lettere å forstå...

 

Jeg tenkte på å få sveist igjen hullene der festene til fangerene går inn og få forsterket med en bjelke på innsiden og håpe på det beste egentlig. Tror dere det er lettere å få det godkjent da?

 

Anngående det med kjøring på ukurante tider så er det ikke så mye av det lengre. Men "onkel" :coplight har en tendens til å stoppe det meste som er i bevegelse her etter legge tid kan du si. Men poenget med dette er at jeg vil ha alt godkjent så jeg slipper å få noen problemer i ettertid m.h.t salg eller lignende. Bilen skal også bli både bruksbil og utstillingsbil.

 

Setter pris på alle gode svar jeg får og håper på flere ideèr om hvordan jeg kan gjøre dette mulig. :driving

 

Var det enklere å forstå meg nå? happyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Jeg må nok skuffe deg og si at det er et skille på før/etter 1974. Mener å huske at det er fra og med 01.01.1974 støtfangere er påbudt. Slo opp i Lovdata.no uten å finne igjen det.

 

Helt korrekt dette.. så lenge kontrollanten kan reglene sine, vil du ikke få det godkjent desverre.. synes einser uten fangere er hardkore...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår