Gå til innhold

candi-kid: citroen xantia activa "prosjekt"

Ranger emnet


candi-kid

Anbefalte innlegg

det synes jeg ikke hørtes no særlig ut, men ellers takk for innspill, hehe.

edit: og forresten så er ikke problemer med hydraulikken på xantia så utrolig problematisk som mange skal ha det til å være.. hører hele tida om folk som har kjørt citroener med hydrauliske dempere i omtrent alle år (første citroenen med hydrauliske dempere kom jo på femtitallet en gang) og aldri hatt noe problem med dem.

 

nå har jeg og shonsa fiksa sånn at bånn av det gamle luftfilteret ikke lenger er tilstedeværende :D han hjalp også til med å få plassert det et par hakk mer kurrant!

 

IMG_1003.sized.jpg

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Husk at konfilter suger masse varm luft og dermed gir det ikke så mye effekt som man tror uten at man sørger for KUN kald luft inn noe som er veldig kronglete spes i Activa hvor det er fult i motorromet.

 

Selv synes jeg hengerfeste er praktisk og ha men det er meg da.

 

En ting man bør sjekke på nyere biler med skivebremser bak er om de sitter fast/går tregt noe også Activa er plaga med.

 

Ta ut klossene bak og beveg opp kalipperne og gjør ren flatene klossene glir på. Når du bremser hard skal du kjenne at bilen setter seg på rumpa kjenes litt rart ut men da funker bremsene bak kjenner du ikke det sitter de eller går tregt.

Hvis de henger på på innsiden så må kalipperne løsnes fra feste sitt og fetse rengjøres da det her bygger seg opp irr/rust som presser kalipper mot skiva også kjent problem på biler med alu kalippere bak bolt mot stål.

 

Annet tips er bytt hydraulic væske og rens filtera ca hver 30k km eller 2-3 år ikke 80k km som citroen sier og du har du meget sjelden problemer med noe av systemet væska koster lite og er lett og skifte selv. Har bilen gårr langt finnes rense væske og køre igjenom anbefales da det sparer deg for arbe seinere.

 

Lykke til med artig leketøy som overasker de fleste i svinga...

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som gode tips dette ja, ettersom jeg har fått dem av flere andre også, hehe. skal bytte hydraulikkvæsken så fort som mulig.

 

har lyst på et ratt som dettte. for som dere ser har jeg jo allerede girkule og litt lister i interiøret i teac (eller hvordan det skrives). da mister jeg riktignok airbagen på førersida, hva sier dere? er dette bare mongo?

momo.jpg

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil, teit ratt hellothere

En venninne av meg har en Xantia stv. og på den er hydraulikken helt koko.. hehe, men det er jo moro og!:)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du må jo selvsagt gjøre som du vil, men jeg syns ikke tre ser bra ut i en bil.. Ta av alle trepaneler og trekk de med karbonfilm! :thumb

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, ja faen hva er det jeg egentlig tenker med. blei vel litt revet med da jeg så det på thorshov her om dagen! skal vel heller være glad for at jeg har slik en life-saver i bilen min :)

 

haha, og du mcbanan. takk for forslag men da trekker jeg heller skinnsetene i filt!

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, mitt problem at jeg ikke lar alderen ha noen innspill på hva jeg synes er kult eller ikke av styling, en form er en form, samma når den blei lagd. kanskje det er en grunn til at man fortsatt får tak i det? ikke kom her og lat som din personlige mening er fakta, smaken er delt som baken, og vi lever på hver vår rævskinke.

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men sånn som lyktene på Musketier settet ser ut. Jeg ville sagt at det var en eller annen stakkar som har vært skikkelig uheldig med ei litt større hullsag. men men... det er min mening. ÆSJ!

 

ekke helt sikker på hvordan dere skriver sitroeng i oslo men her i drammen skriver vi det slik citroën vi....:P

hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår