lknest Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Lurte på hvordan det var å montere slik sportsfilter på 230K motor? Er det bare å fjerne det gamle og sette filteret på røret til forgasseren eller åssen er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Beste er å lage rør så luft filret kommer fram i grillen. eller ett sted som det får kald luft. bare og bruke fantasien det. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 * vann i filter => tett filter jeg vet ikke om jeg vilel spandert sportfilter på den motoren. ta heller å tett igjen forvarmehullet i luftfilterboksen og koble av den "flappen", samt fjern forvarmeslangen. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 * vann i filter => tett filter jeg vet ikke om jeg vilel spandert sportfilter på den motoren. ta heller å tett igjen forvarmehullet i luftfilterboksen og koble av den "flappen", samt fjern forvarmeslangen. du må lage ett deksel som gjør at ikke vannet spruter inn i filtrett da. såpass skjønner folket. håper jeg Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 du må lage ett deksel som gjør at ikke vannet spruter inn i filtrett da.såpass skjønner folket. håper jeg bedre å kjøpe innkapslet filter med "sugeslange". Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 like greit å finne noe mer fornuftig å bruke pengene på spør du meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 egentlig. etter hva jeg har lest, så skal hvist luft filer kassa på 240 være ganske bra laga så ett insatts filter er nokk ikke dumt Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 egentlig. etter hva jeg har lest, så skal hvist luft filer kassa på 240 være ganske bra laga så ett insatts filter er nokk ikke dumt poenget er at du tjener kanskje 1% effekt. b230k har? 116hk kanskje? 116 hk * 1.01 = 117.16hk mao, du tjener så lite at det er innenfor feilmarginer til måleutstyr! og da snakker du om minimum 5-600kr for filteret! På en motor med mange hundre hk, tjener man litt mer, om filteret er restriktivt. det å trimme n/a, iallefall gammeldags n/a, er dritdyrt, med mindre du vil bruke bensin som faen! mao: * billigere å bytte til mer moderne motor for tilsvarende effekt * billigere å bytte til turbomotor for tilsvarende effekt (hvor tilsvarende er å trimme til en vesentlig økning) om du skal trimme sugemotor fra steinalderen, er det mye du må gjøre: * effektanlegg (ca. 3000kr) * grenrør (ca. 1500kr) * kamaksel (1500-2000kr?) * luftfilter (500kr?) * bensinpumpe kanskje? (???kr) +++ mao. er du fort oppunder 10.000kr.. de pengene du tenker på å investere i konfilter, bruk de heller på noe som faktisk gir deg glede for pengene. feks en kasse øl! evnt kan du spare til feks. stivere stabstag! eller spare til en annen motor. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr666 Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 mannen vil vel bare ha litt mer lyd i vogna si ;) mn bensinforbruket går ned. har en kamerat som tok vekk alle slangene etter luftfilterboksen og satte luftfilteret sånn ca. MIDT i motorrommet.. justert tenning og bytta noen membraner elns... selv om d ikke var nødvendi sa mekanikern... nå bruker bilen 0.7-0.8 på mila (på råning) Siter "kjør med vett, ligg bredt!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.