pete_82 Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 :) No worries, tenkte jeg bare sku si det.... Har sett at man kan få bytte motor fra feks japan inn til landet for rundt 20000, men det var da B16A motor komplett med harness, akslinger og div annet... Ventiltetninger og stempel ringer skal vel egentlig ikke være så dyre i seg sjølv trur jeg, (har ikke sett priser på det). Man skal vel også ihvertfall hone sylindrene om man bytter stempel ringene, ellers så kan de får nedsatt funksjoon og bli like dårlige som de gamle.... om ikke annet ihvertfall sjekke sylinder veggene for skader osv... Har hørt det skal være mulig å sjekke nærmere om det er stempel ringer eller ventil tetninger ved å ta kompresjons test på motoren. For så å helle litt olje inn i sylinderen for å se om dette øker kompresjonen eller ikke....hvis det øker så er det stempel ringer hvis det ikke gjør det så er det ventil tetninger.... husker ikke hvor jeg fant det, men ikke skyt meg om jeg er feil....:) Siter Honda CRX VT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet Januar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 :) No worries, tenkte jeg bare sku si det.... Har sett at man kan få bytte motor fra feks japan inn til landet for rundt 20000, men det var da B16A motor komplett med harness, akslinger og div annet... Ventiltetninger og stempel ringer skal vel egentlig ikke være så dyre i seg sjølv trur jeg, (har ikke sett priser på det). Man skal vel også ihvertfall hone sylindrene om man bytter stempel ringene, ellers så kan de får nedsatt funksjoon og bli like dårlige som de gamle.... om ikke annet ihvertfall sjekke sylinder veggene for skader osv... Har hørt det skal være mulig å sjekke nærmere om det er stempel ringer eller ventil tetninger ved å ta kompresjons test på motoren. For så å helle litt olje inn i sylinderen for å se om dette øker kompresjonen eller ikke....hvis det øker så er det stempel ringer hvis det ikke gjør det så er det ventil tetninger.... husker ikke hvor jeg fant det, men ikke skyt meg om jeg er feil....:) Okey :) Får se hva jeg kommer fram til når det gjelder motorn min :S Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Har i allefall begynt på stereon! Dere kan følge med her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=101300 :D Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Fin bil du har der. kan bli bra, men vingen må fjernes for å få topp poeng :D hehe Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zzalex Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 motor da? 125hk? ikke fjærn vingen, var kul den;) Siter *Volvo 240* snart = honda CRX<3<3 HONDA 4 LIFE!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet Februar 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 125-130, ikke helt sikker faktisk ;) Men går godt nok iallefall :) Noen kommentarer på anlegget da? Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaXXXon Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 vennlig bump pga stilig bil :) Siter __________________ Jone Klemo Øverland medlem av Club-Honda Norge 92-Honda CRX vt Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Hehe, ikke nå ;) Bilen er under STOR oppussing, kan legge ut bilder av øktene her om dere vil? Legger også ut noen bilder av bilen før jeg begynte på den :) Dagen jeg kjøpte den: Interiøret, samme dag: Vinterfelger og nytt emblem: Interiøret fått seg litt lakk: Anlegget: Ellers ligger mer bilder av prosessen i signaturen min! Nyvasket: Når jeg bygde anlegg, endte jeg opp på disse komponentene: CD-spiller: Kenwood KDC-W7531 Forsterker: Audison VRx 6.420.1 :D Subber: 2stk Zachry BX-815 15" Komp.sett framme: 1 stk Phoenix Gold OctaneR 5.25" Komp.sett bak: Ikke bestemt ennå. Ellers har bilen fått seg ny takluke i carbon, lakkering av div interiørdetaljer, rødt Honda TypeR emblem på panser å mye mer jeg ikke kommer på i farten. Bilen er nå under oppussing som sagt, har tatt all rusten, som det var noe jævlig av, tectylert hele understellet, nye polyurethan-foringer på hele understellet er bestilt, og bestiller snart nye senkefjærer. Ellers har jeg malt opp igjen motorrommet, fjernet vingen osv.. Planene fremover for motor er: * Ny motor, bestiller fra USA, gått 70 000. * Ny eksos HELE veien, ikke bestemt meg for merke ennå. * AEM Cold Air Intake * Exedy Clutch * Lettet svinghjul * Short shift * Koyo Alu-radiator osv Styling: Hemmelig :) Så? Skal jeg legge ut bilder av hva som skjer for tiden? Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.H Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Honda CRX er jo populært kalt "Pocket-Rocket" i statene og jeg er enig i de som oppfant det navnet, Grom bil keep it going ;) Siter Anders Haugen Club Honda Norge http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Legger ut bilder av øktene jeg har hatt til nå.. Kopierer fra et annet lokalt forum, der jeg har skrevet på dialekt. Gidder ikke å endre på det, får heller skrive på bokmål på nye oppdateringer. He fått mej arbeidsbil, en rå Volvo 460SE, som ej monterte litt anlegg i, å ej får låne garasja t brorn min. Begynte i går, den 27.8 å demontere, he fått av det meste av fangera å diverse stasj. Planen e å få på litt moderat styling, kanskje en grommare motor, får sjå ka jobb ej får mej til hausten Legg ut litt bilde av gårsdagens økt ej da.. Arbeidsbilen: Anlegget: Garasja: Bilen tok forresten inn vatn bake, å her tru ej feilen va Litt dårlige pakninga på baklyktene. Å som sagt tidligare i tråden her, å som sikkert mange fekk me sej på autoslalom, so hadde bilen min et rimeli høgt oljeforbruk. Her e det ej tappa av: hehe Endeli: Vakkert! Blei forresten litt høgare bake ette anlegge kom ut: Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Volvoen Gjør rent, og pusser rust på hjulbuen: wtf? Det visste ikkje ej Innerskjermen av Borte vekk Sideskjørte på venstresida av: Overraskelse! Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Off.. Begynne å bli litt deppa Rust, rust å litt meir rust. Fått skuta på bukka Den kledde virkeli volvo-felga Dama vaska hjulbua Resultat: Litt meir vasking: Vidare demontering, nest fremste delen av eksosn set som støpt! Rustsliping.. Mesteparten av rusten på kanalane e fjerna no Kun støv igjen Åssooooo, begynte ej å demontere dørene. Jævla drittliste å alt faenskap dei ska ha på da! Laga no berre problem for mej! hehe Når ej e ferdi skakje det ver ei einaste list igjen som kan holde på fukt, bli noke ala ditte: Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Joda, pussa rust ej som vanli Dørtrekka av: Va nesten ikkje rust på passasjerdøra, heldigvis Ferdi på førersida: Ferdi på pass.sida: Åsso va det dørken igjen da. Vil sei ej grudde mej til ditte, men blei positivt overraska! Berre ei liiita sprekke på førersida, det va alt Komt inn "litt" grus der da men Pisse strøke på passasjersida Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Hehe Ho ekje so bilinteressert so det ser ut som! Må litt smisking til skjønna du Begynne å bli litt fortvila, finn rustflekka over alt nesten Men ikkje på noken alvorlige plassa heldivis Hekje blitt jort mykje i det siste, he hjelpt en kompis me å støype noke glassfibergreie, å i helga va ej på hyttetur. Det som he blitt jort sia sist gang e vasking av golv å interiør, smørt rustomdanner på noken flekka åsso he ej lagt opp skikkeli kabla til anlegget. Begynte å ha inni att interiøret i dag Dingsen som held wiren til bensinlokket å til bakluka. Litt rust. Pussa den ned å smørte den me rustomdanner. Hjernefjern! 1 stk svart eksosport. Kabla! Rett under baklyktene. Her he det sprøkke opp, so det tek inn vatn. Må fiksast! Inn igjen me interiøret Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Åh, ka deili Begynne å sjå litt lysare på ting no! Hadde mitt første utlegg på bilen idag (bortsett frå røyk å cola): noken pensla, 1kg stålplast å 1l WhiteSpirit Gårsdagens lille økt: Fjerna støvplasten på dørene, gjor reint å smørte rusten innvendig og utvendig med rustomdanner. Skrapa rust: Gjer reint: Dama titta innom å fekk male litt Prøva å få ho til å melde sej inn i klubben her, men ho nekta Sånn ser det ut før det reagera / herda: Det ej he fått jort idag: Dagens innkjøp, veit ikkje koffor ej tok me ditta bilde Slik såg dørene ut når ej kom nedi garasja: Blåste reint inni kanalane før ej vaska dei å smørte dei me rustomdanner: Åssoooooooooooooooooooooooooo, enda et høl. Bak i hjulbuen på høgresida Smørt kanalane: Fikk so lyst: Åsso litt meir stasj. Va å knekte til plate til kanalane. Passforma blei jævli bra faktisk Platene. 1.5mm. Spraya undersida me sinkspray før ej hadde dei på. Utsida bli smørt me Hammerite eller Arcanol. Prøvemontering me tre nagla. Ser bra ut Skjøytane på platene bli soklart sparkla igjen. Imorga bli det klatta på litt glassfiber på noken av høla i førerdøra åsso på dinna hjulbuen. Noken kommentara? Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg