ChR|S^_ Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Oi, lenge sia sist no! Fått jort litt, men tek tid me sant puslearbeid! Vil ha penge so ej kan få begynne skikkelig no! Bilder frå 16/8 Klippe av for å få stivare bust. Ganske greit når du held på med glassfiber! Tetting av diverse hull Bilder frå 17/8 Sparkling: Hjulbuen. Diverse deler fra Clas Ohlson & Biltema: Bilder fra 18/8: Meir glassfiber. Her va det ei antenne før. Tok også spylerdysa bake. So mens det stod å tørka begynte ej på understellet. Av bake: Fekk besøk også Enda en fin Honda! Skikkelige foringa! Not Slipte ned glassfiberen som stakk ut. Slik såg det ut ette det: Måtte opp igjen å hente Glassfibersparkel! Fått nedi høla: Og mens ej hadde vør vekke i 5 min, so hadde det vør folk i garasja å hatt det hysterisk morsomt! Stålplast: 19/8, idag: Fått gjort ho heilt rein under:) Kompressoren he gått på full gass i fleire tima idag! Begynte sovidt å tectylere, å her e en smakebit: Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Liten smakebit av tectyleringa: Pitteliten update. He vør litt lei dei siste dagane, men he fått jort litt. 23/8 : Fann mej verktøy til å få av tappepluggen på girkassa. 3/8" skralle Åsso korsn ej fekk av kuleledda på nedre berearm: Steg 1: Drage ut splinten, skru muttern nesten heilt ned. Dette jer at du kan sentrere tersen på bolten Tersen, me avrunda klør. [imghttp://www.home.no/christafjord/crx/2006_08_24/IMG_0149.JPG][/img] Steg 2: Fest tersen, ej brukte tvinge for å holde den skikkelig på plass. Steg 3: Vri rundt noken ganga, å då kjem det et lite smell, å du he løsna kuleleddet Åsso fekk ej lånt mej ei sprøyte til å tectylere. Steik for en forskjell! Tok alle hjulbuane skikkelig. I tillegg til dei plassane ej ikkje nådde ti med pensel. Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 24/8: Nye støvtrekk eller ka det heite måtte lagast: Streka opp, klipte ut, å limte på: Monterte komp.sett: Deretter dørtrekka. He også lakka det som e inni handtaket, å en ventil i døra. Syns det jor sej litt Interiøret akkurat no: Meir vakje det. Jeng egentlig berre å venta på foringane mine.. Skal ned å løfte ut motorn no snart! Fekk mej tak i motorbukk idag Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Krana. Kjøpte også 2 stroppe, men fann fort ut at det ikkje va noke å satse på, dei va aaaaalt for elastiske, so det va umulig å beregne om motoren tippa eller ikkje. Fann ei åme uttafor garasja Måtte til med lastestropp (måtte kjøpe), kjetting og tau. Motor ute, begynne så vidt å gjer reint motorrommet. Ser ut til at ej må male litt her ja! Bestemte mej for å rydde opp litt i motorrommet også. Skjule litt ledninga osv, for det såg ikkje ut med alle lause ledninga osv. Sjå ka so dukka opp da! Filteret til AC'n. Sikkert blitt fjerna alt som heite AC når den va importert pga avgifte. Opprydding. I dag kom dama på besøk, fekk ho til å vaske litt meir i motorrommet Men ho va der berre i en halvtime elns, ho ekje so bilinteressert som Inferno vil ha det til Ej fekk rydda opp skikkelig i ledningane. Ser litt cleanere ut ditte ja. He dessverre ikkje bilde av korsn det såg ut her før Åsso, sku ej prøve å male da. Med Hammerrite. Stooor fargeforskjell, så må kjøpe bengalack imorga. Litt jallalakking av understell Men det ser bedre ut enn rustfarga Motorrommet klart til lakk: Litt reinere enn første bilde! Venta fortsatt på foringa. He også begynt å kike ette litt andre dela, som motor (fønne i usa, med http://hmotorsonline.com/ ), enda på orginalmotor, med litt modifisering. Lure på eksos, cold air intake, kammer (men finn ikkje NOKEN PLASS!!), å meir kjem ikkje ej på i farta. Sugen på å porte, men tru det bli stress å sende den over dammen. Så neste mnd bestille ej motor forresten! Stay tuned. Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Helt utrolig respons her ja! Copy/Paste fra et annet forum igjen. Her skjer ingenting for tida egentlig.. Reingjering av dela osv einaste.. Lønning den 1., da bli det fort tom konto igjen ;) Motorrommet ferdig vaska å lakkert: ALT av giroverføring, berearmer, hundebein å dempera ++ e heilt reint no, venta fortsatt på foringane frå CM-autoimport, begynne å lure litt no egentli på ka so foregår.. Fjerna overflaterust å dritt å lakka med hammerite. Enda ei fin foring. "Short-shift" på billigmåten, sjøl om det ikkje gjer noke anna enn å korte ned girstanga å ikkje vandringa. Skikkelig short-shift blir bestilt. Enda et bilde av motorrommet. Fint å svart nedi der no :) Hadde inn igjen baksete å dekselet over basskassa en kveld ej hadde lite å gjer.. Bakseteryggen må trekkast opp igjen. Legg merke til heime-SPIKKA balltre ;) AC. Går rett i søpla. Va også en bolt på ei berearm bake ej ikkje fekk av. Prøvde å varme opp bolten, men det gikk faen ikkje. Slik gjekk det me den bolten: Demper før vask: Bremser demontert. Skal lakkast opp igjen, siden lakken hadde flakna.. Noken som veit om det går bra å sandblåse dei? Tenke på å få sand å sann inni stempla osv.. Erfaringa me dette? Så begynte ej så vidt på motoren min. He stått sånn bak huset i noken veke no: Veeldig skitten: Ette noken runda med avfetting og høgtrykksspyler: Mangla også en bolt på starteren. Rart det ikkje he vridd sej me tanke på kreftene i ditta der..! Det va egentlig alt som va verdt å sjå. Tenkte ej sku prøve å få girkassa heilt rein, men ette litt pussing å gnikking fann ej ut at det bli vanskelig me dei hjelpemidla ej he ;) Glassblåsing? Går det? Kassa blei også veldig skjoldete av all avfettings-middelet.. :( Det som ej satsa på å få bestilt når lønninga kjem: * Nye senkefjøre * Motor * Exedy Stage 1 Clutch å letta svinghjul * Og kanskje et AEM Cold Air Intake, vi får sjå ka ej he råa til. Litt rekninga også som ligg å venta.. :( Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Fått gjort reint det ej orka på girkassa. Ser bra nok ut syns ej! Tok også å bytta kabelen fra starter til batteri, prøve mej med litt "friske" farga Ny og gammel ledning: Va til Ørsta idag, roadbloc hadde fått foringane mine, så da bar det rett inn! Blei forbanna når ej kom heim å åpna opp øska, trudde det va et komplett sett, men neida, må bestille noken foringa til ej Fuck! Jaja, her e noken bilde, dei va no iallefall tøffe! Så no må ej berre sette mej ned å finne ut delenr osv på dei ej mangla, so bestille ej dei + nye fjører. Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Nesten ferdig med foringane ej no! Holdt på i heile kveld, til ej såg på klokka, den va 01.00, så da måtte ej heim, skal på jobb imorga. Va deilig å endelig få montere noke nytt på bilen :D Fant forresten ut at å sandblåse kalipperane blir veldig vanskelig, med det utstyret ej hadde tilgjengelig. Sendte dei med en kompis ikveld, som he skikkelig sandblåsingsutstyr på jobben. Skulle ordne det imorga! Slenge ut noken bilde ej! Pressa: Så vidt begynt å komme på plass: Gamle vs. nye: Pappa i aksjon ;) Så gjor ej litt heime i garasja: Opphenget på giroverføring. Litt meir tight enn den gamle! Støtdempertårn innvendig: Utvendig: Alle ferdig montert: Styreaksling? Veit ikkje ka den heite ;) Men i instruksjonsheftet som fulgte med stod det at dinne foringa passa kun på bila med servo. Koffor den passa her da? Foringane på berebruene blir ordna imorga: Då va det berre disse foringane igjen. Fann ikkje ut kor dei skulle monterast. Front strut ett eller anna stod det i heftet. 4stk. Enda meir på styreakslingen. Vanskelig å få på plass uten å plukke ned, men skal få det til. Rakk dessverre ikkje å fullføre ditte, sida det blei so seint. Noken foringa til overs. Kanskje Hellfire vil ha? :D :twisted: Alt for ikveld. Biltema og Mekonomen på fredag eller laurdag! :) Ser det bra ut? Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Fikk gjort noke idag, me, men jævlast med foringane på styrestaget! :evil: Fikk det til til slutt, måtte løyse berebrua. Fikk igjen kalipperane idag, sendte dei til sandblåsing i går :) Noken flekka som ikkje går vekk, men det går bra. Berre en tettering som ikkje holdt ut sandblåsinga også, så det gikk bra vil ej sei! Foringane på styrestaget ferdig montert. Når ej begynte å montere på igjen berearmer slo det mej ka foringane som var til overs skulle brukast til! :) Tilnærma like stor kraft, var litt forskjell på nye og gamle ja! Utslitte va dei også. Angra litt på at ej ikkje lakka alle delane på understellet, hadde sett mykje bedre ut, men whatever. :P Bake: Tappert forsøk på å ta bilde av korsen den ser ut under ;) Heilt utrulig deilig å få begynne å sette sammen igjen! Om ej he fått inn lønn fredag eller laurdag, SKAL bilen stå på hjul på søndag! :twisted: Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Satan i japan!Du har gjort mye med bilen din,det kommer seg! Er bare å holde ut,når man finner slike hull og anenn faenskap rundt om...Artig lesning,synd ikke flere kommenterer..Skal følge med her jeg hvertfall:) Siter CRX 16V med 150 hk.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Ja jeg fikk nesten sjokk nå! ;) Tror ikke det er så mange som er inne på dette forumet.. Men har blitt gjort en del ja! Takk for kommentaren! :D Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Bestilte motor igår, samm som jeg har fra før, DOHC ZC som den heter i usa. Kommer forhåpentligvis om noen uker :) Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermanzen Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Tøft prosjekt! Utrolig mye du har gjort med bilen, ser knall bra ut Siter Mazda 323 GT-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elbino Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 endelig litt crx lesning på dette forumet, her skal det følges med ;) har hatt en del jobb med den bilen ser det ut som ja, lykke til videre ;) Siter '94 Honda Accord 2.0 iS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Takker og bukker :) Tror ikke det er så alt for mange innom på CRX-delen og kikker! Alltid artig med litt tilbakemeldinger på arbeidet jeg gjør! Pitteliten update: Nye fjærer er bestilt, FK Automotive, 35/40mm senking. Litt fleire bilde skada ikkje! :) No venta ej egentlig berre på nye-fjørene så står den på hjula!! Øvre bærebru: Verste jobben hittil. Hata å male! Liten service på volvoen :P Stilig grav? Og resultatet av uhellet mitt ;) (Bilde tatt etter utretting av panser) Biltema og Per Aaland-deler: Rep-kit til kalipper fra Mekonomen: Motorstativ: Bolten på berearma som ej ødelagte. Som ny, berre et hakk mindre :) Deilig å ha tilgang til skikkelig verktøy! Foringane montert. Måtte berre prøve. Flott syn! :) Nesten klart no! Fy og fy så stivt det blir! Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 God respons ja :win Noken bilder fra igår: Min nye koselige skruplass :? Snikra sammen en benk, og imorga skal ej sannsynligvis gjer noke med golvet, så det blir beint :) Nye maskoten min! :P :( Bilder fra idag, den 10/10. Handla inn litt meir stasj: * Henta fjørene på posten * Varmluftspistol * Hore * Arbeidslys * Ventilhetter * Rød lyktespray * Avisoleringstang * Splinter Måtte litt justering til for å få på fjørene framme, men fekk det til til slutt! Blei tøft syns ej :) Her e alle ferdig montert: Ej jor den tabba at ej monterte opp alt understellet untatt demperane, men måtte plukke ned igjen alt idag, for å få dei på plass :x Dama kom å hjelpte mej å male :) Å blei lei etter 30 minutt. Det som e tegna over va litt hemmelig :) Satsa på å få montert på litt bremser imorga! Kanskje den står på hjula om noken daga! :D Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg