mistercartman Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Hei, Har kjøpt meg en adapter for lav-høynivå, dvs. en adapter som omgjør signaler fra høyttalerutgang til RCA. Problemet mitt er at rca signalet ikke blir sterkt nok. Lurer på om jeg skulle hatt en adapter som gikk på strøm hvis det finnes? Grunnen til at signalet blir for svakt er fordi den omgjør watt til volt i en ratio på 1:10 såvidt jeg har forstått. Og i tillegg til at forsterkeren er for svak, så har jeg også høyttalere på samme høyttalerugangen. Noen tips fra forhandlere ønskes, evt. produkter som kan løse dette. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Så her kan jeg forstå det dithen at du har en 9-5 med original-anlegg som du vil hekte forsterkere på? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Spikern på hodet der ja. Bestillte egentlig adapter fra Backe i Sverige, men det kom aldri. I tillegg mente han jeg skulle ha et annet adapter enn hva jeg hadde kommet frem til, så da har jeg heller skaffet et høy/lavnivå adapter. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Grunnen til at signalet blir for svakt er fordi den omgjør watt til volt i en ratio på 1:10 såvidt jeg har forstått. Og i tillegg til at forsterkeren er for svak, så har jeg også høyttalere på samme høyttalerugangen. Er ikke helt sikker på hvorfor dette blir svakt, men en ting vet jeg. Den gjør ikke om fra Watt til Volt. Watt = strøm * spenning. Altså et resultat av spenning og strøm. Watt blir også omtalt som effekt. Men hva mener du med at du har høyttalere på samme høyttalerutgang? Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Hvilket original-anlegg er det som sitter i 9-5en? Det er jo mulig du allerede har Becker/Harman-forsterkere liggende i bilen. Isåfall er det bedre å koble seg inn der. Det finnes en overgang som er beregnet på linjeutgangen fra spilleren og videre til en forsterker, om bilen ble levert med forsterkere originalt. Og hvorfor vil du forresten koble inn en forsterker i bilen? Hva er du ute etter lydmessig? Har du byttet ut originalhøyttalerne, og i såfall til hva? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Har AS2 pr. dags dato, dvs. Pioneer komponenter. Originale høyttalere foran, som skal byttes ut så snart jeg får tid. Høyttalerne i bakdørene er byttet ut til noen gromme fra DLS som er koaksiale med skikkelig delefilter for å få mer diskant og effekttålighet bak. I bagasjerommet har jeg hatt en aktiv Pioneer sub, som nå er byttet ut med en DLS X-12 bass, og en middelmådig Legacy forsterker. Hadde egentlig en digital monoblokk fra DLS på 1000 watt som jeg skulle bruke, men fikk et godt bud, så da røk den. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Men hva mener du med at du har høyttalere på samme høyttalerutgang? At signalet jeg har lagt frem til bagasjerommet egentlig er høyttalersignaler, og at de bare er videreført fra høyttalerne i bakdørene. Og siden adapteren gir sterkere signal jo mer effekt den får, er det ugunstig å ha høyttalere som stjeler effekt på samme utgang. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg