Gå til innhold

Rått prosjekt selges! Galant VR4 4x4 Turbo

Ranger emnet

Awex

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer nå å selge prosjektet mitt, for å frigjøre penger til import av en eller annen morsom bil :)

Bilen er en ex. Gruppe N Rallybil, med fullt bur, Proflex understell og masse goodies.

Bilen er revet ned i småbiter og delvis pusset ned. Motoren er også skrudd fra hverandre.

Bilen har originalt 240 hk, 4wd og 4hjulsstyring. Bilen er en direkte forgjenger til Lancer EVO I, som har hentet motor og drivverk fra Galant VR4.

Bilen harm potensiale til å bli en sinnsyk asfaltracer, samtidig som den er dugelig til å kjøre drag med. I USA, hvor denne bilen er veldig populær (faktisk en "light"-utgave av denne, med svakere drivverk, mindre turbo osv), blir den ofte brukt til drag. Jeg har faktisk en film av en VR4 som kjører 10.92 på kvartmilen, med originale stempel og råder.

Bilder og litt info finner du her og her

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De fleste tror kanskje de får den svinebillig, siden jeg gjorde det. Dette er feil! :)

Jeg selger den ikke for ei krone under 50.000. Jeg har faktisk blitt anbefalt av "eksperter" å ikke selge den for under 70.000. Når bilen er strøken, er den helt sikkert verdt 150.000. Her er det høystbydende som vinner, enkelt og greit :) som sagt, får jeg ikke nok beholder jeg den heller selv.

Jeg vil helst selge bilen til noen som tar den helt ut, med nye stempel og råder, datasprut og masse andre mods, slik som jeg hadde tenkt. Jeg er behjelpelig å skaffe billige deler, for den som trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

De fleste tror kanskje de får den svinebillig, siden jeg gjorde det. Dette er feil! :)

Jeg selger den ikke for ei krone under 50.000. Jeg har faktisk blitt anbefalt av "eksperter" å ikke selge den for under 70.000. Når bilen er strøken, er den helt sikkert verdt 150.000. Her er det høystbydende som vinner, enkelt og greit :) som sagt, får jeg ikke nok beholder jeg den heller selv.

Jeg vil helst selge bilen til noen som tar den helt ut, med nye stempel og råder, datasprut og masse andre mods, slik som jeg hadde tenkt. Jeg er behjelpelig å skaffe billige deler, for den som trenger det.

Det som kan være problemet her er at alle vet hvor mye du betalte for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor noen bryr seg i det hele tatt om hva awex kan tjene på denne bilen jeg.. Poenget her, er jo at han selger den jo fortsatt veldig billig!!

Tenk litt på det da..

Legg 20K i lakk og kaross, 30K i motor, 15K i gromme hjul med gateslicks, pluss la oss si 10K i dill dall, så har du en av norges grommeste gatebiler til ca 125K, med bortimot garantert fortjeneste ved salg til og med!!

Husk at det er snakk om en løpsbil, med papirene i orden, bur på plass, og et (eller han har jo faktisk flere coilovers) understell som ikke ligner grisen!!

Ola, som kunne tenkt seg denne bilen i garasjen...

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten Ola :)

Jeg tror nok ingen her hadde solgt Ferrarien de nylig kjøpte for 100 kr, for akkurat den samme summen?

En kjøper skal ta hensyn til hva kjøpssummen er, hva selgeren betalte for bilen er vel brennende lykegyldig? Hvis dere ikke tåler at jeg tjener penger på dette, ikke kjøp bilen da? Jeg vil ikke at en eller annen idiot skal ta over denne bilen uansett så.. :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

That's what I'm doing

:)

Så du har sinnsykt lyst på bilen, men kjøper den ikke fordi du ikke vil at han skal tjene penger på den? Fordiom det er en bil som er verdt det han skal ha?

awex: ikke selg bilen du. fiks den opp og kjør ræva av folk. du klarer sikkert å finansiere det andre bilkjøpet på et annet vis :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert det, men jeg er ikke akkurat rik, så det blir nok litt kostbart for meg. Om jeg gjennomfører nybilkjøpet kommer jeg ikke til å ha så mye penger til overs til Galanten uansett, og det er jo tross alt litt dumt å ha en så grom bil stående som støvsamler...

Originally posted by Jonte

Så du har sinnsykt lyst på bilen, men kjøper den ikke fordi du ikke vil at han skal tjene penger på den? Fordiom det er en bil som er verdt det han skal ha?

awex: ikke selg bilen du. fiks den opp og kjør ræva av folk. du klarer sikkert å finansiere det andre bilkjøpet på et annet vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Jeg skjønner ikke hvorfor noen bryr seg i det hele tatt om hva awex kan tjene på denne bilen jeg.. Poenget her, er jo at han selger den jo fortsatt veldig billig!!

Tenk litt på det da..

Legg 20K i lakk og kaross, 30K i motor, 15K i gromme hjul med gateslicks, pluss la oss si 10K i dill dall, så har du en av norges grommeste gatebiler til ca 125K, med bortimot garantert fortjeneste ved salg til og med!!

Husk at det er snakk om en løpsbil, med papirene i orden, bur på plass, og et (eller han har jo faktisk flere coilovers) understell som ikke ligner grisen!!

Ola, som kunne tenkt seg denne bilen i garasjen...

Helt enig med Ola. Hadde jeg bodd i norge hadde nok jeg vært å henta denne bilen allerede. Tenk å kunne herje omtrent som du vil med 4wd uten å behøve å bekymre seg noe nevneverdig over drivverk. Man skal være rimlig hardhent for å utsette bilen for samme juling bilen får i løypa.

Nei her er det bare å løpe å kjøpe. Dette er billig.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når alle vet hva han betalte er det noe "psykisk" inne der som gjør at de færreste er interessert i å kjøpe igjen. Tenk hvis dere hadde visst hvor mye en vare koster til innpris i en butikk? Da hadde det ikke vært mye fristende å betale utsalgsprisen..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider