Gå til innhold

tåkelys

Ranger emnet


ezzben

Anbefalte innlegg

driver å monterer tåkelys nå, grei jobb!! men selfølgelig ikke uten problemer,, har målt meg frem til ledningene som kommer fra bryteren i bilen og alt,, men.. når jeg kobler på lampene synker spenningen??? og i tilegg så lyser hovedlys selv om jeg skrur på park lys,,, men pga spenningsfallet så lyser de bare halvt, hva har skjedd, noen som vet fargene på de ledningene jeg skal koble meg til???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver å monterer tåkelys nå, grei jobb!! men selfølgelig ikke uten problemer,, har målt meg frem til ledningene som kommer fra bryteren i bilen og alt,, men.. når jeg kobler på lampene synker spenningen??? og i tilegg så lyser hovedlys selv om jeg skrur på park lys,,, men pga spenningsfallet så lyser de bare halvt, hva har skjedd, noen som vet fargene på de ledningene jeg skal koble meg til???

 

Vet ikke hvordan orginalledningen ser ut.... må du ikke ha en slik bryter med tåkelysfunksjon da?

 

Jeg har alltid lagt opp egene ledninger, rele og bryter..........fungerer også:D

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk søkesfunksjonen! Mener også dette ligger godt forklart på gjør det sjøl tråden som er klistra.

Du skal ikke koble deg rett på bryteren, men på den boksen du finner bak grillen din. mener ledingen var grå og blå. må bare måle deg frem

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk søkesfunksjonen! Mener også dette ligger godt forklart på gjør det sjøl tråden som er klistra.

Du skal ikke koble deg rett på bryteren, men på den boksen du finner bak grillen din. mener ledingen var grå og blå. må bare måle deg frem

 

Guide her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=62527

 

:D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo såklart, har den bryteren også men får ikke ting til å fungere skikkelig,,

her er hva som skjer ved de forskjellige trinnene,

 

-bryter på 0 = kjørelys er på

-bryter på park = bare parklys er på

-bryter på park og tåkelys = tåkelysene lyser med halv styrke, kjørelys lyser med halv styrke.

-bryter vridd helt til høyre (fjernlys) = kjørelys er på,, fjernlys går på når jeg skrur dem på.

-bryter på fjernlys og tåkelys = tåkelys og kjørelys er på, begge med full styrke, skrur jeg på fjernlyset, så skrur det seg på og tåkelys av.

 

har testet og nappe ut et tåkelys,, da fungerer parklysene som de skal, ikke noe halv kjørelys eller noe, og tåkelyset har den styrken det skal ha,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår