opel freak Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Jeg lurer rett å slett på, hvilke avgifter kommer hvist jeg skal importere en delebil? Altså en bil som ikke skal registreres. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 moms som betales ved innførsel Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Det var raskt svar. takker :) (og bukker) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Glemte å spørre om en ting til mens jeg skreiv istad. Hvist delebilen har motor montert i bilen da? må jeg betale avgift på den? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Avgift som hk etc? Nei. Det er visst bilen skal registreres at tolltullet skal betales. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holmen Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Glemte å spørre om en ting til mens jeg skreiv istad. Hvist delebilen har motor montert i bilen da? må jeg betale avgift på den? Du betaler moms av kjøpssummen når du kommer til grensa med bilen(eller to senest to dager etterpå), og betaler kun avgifter hvis bilen skal til reg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Hvist jeg skal bruke motoren fra den importerte bilen i den norsk registrerte bilen da? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FlyingVeeVee Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Hvist jeg skal bruke motoren fra den importerte bilen i den norsk registrerte bilen da? Skyt meg hvis jeg tar feil, men du må få det godkjent av biltilsynet. Du slipper avgifter hvis bilen du skal sette motoren inn i er registrert FØR 1.1.1996. Hvis den er nyere enn det må du betale vanlig effektøkningsavgift. Siter UTSOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Du må også betale moms på fraktkostnadene dine....de setter alltid 2000 som fraktkostnad dersom du ikke har kvitteringer som beviser det motsatte. Sørg for å ha kvitteringer på kjøpesummen ellers kan de lage problemer. Kjøpte en 200sx på Ebay i Tyskland for 3 uker siden og måtte ha to forsøk før de godkjente kjøpesummen da den første tolleren syntes jeg hadde fått bilen for billig.. Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Er det ikke 3000 som er standard fraktkostnad beregnet om man henter selv? Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Er det ikke 3000 som er standard fraktkostnad beregnet om man henter selv? 2000 opplyste de til meg. Blir jo ikke mange kronene uansett.. Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 moms som betales ved innførsel men hvis du driter i det, og tar ut motoren når du kommer hjem for å sette den i en annen bil, det vil vel ikke få noe konsekvenser hvis du skal få den "gamle" bilen godkjent med den "nye" motoren? så, er det egentlig nødvendig å fortulle bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg