Gå til innhold

Bensinlukt av dumpventil.

Ranger emnet

anbhovl

Anbefalte innlegg

Har en B230FT+ motor med en lignende TurboXs dumpventil.

Er lik som TurboXs RFL dumpventilen men det står ikke TurboXs på toppen av dumpen.

Det som er problemet er at når jeg drar på og slepper gassen kommer det bensin lukt. Noen som kan hjelpe meg?

I tillegg dauer motoren av og til når jeg har dradd på og sluppet gassen. vet at jeg kan shimse fjøren men da blir det ingen lyd. Lukten kom etter jeg hadde montert dumpen.

Har bilder men vet ikke vet ikke hvordan eg legger ut. Er automatkasse.

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor har du satt den på turbo siden?fikk du ikke med trakten heller?

vet ikke. Har lurt på det der siden jeg skulle montere dumpen. Vet hvorfor du egentlig skal montere den mellom IC og spjeldet men skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det.Tror du lukten hadde forsvunnet hvis jeg hadde flyttet den?

Kjøpte dumpen på AST Performance i bergen (bor der). De forbanna idiotene hadde ikke flere trakter, men har tenkt til å kjøpe den orginale TurboXs RFL dumpen. Det var derfor jeg lurte på hvor du kjøpte din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke. Har lurt på det der siden jeg skulle montere dumpen. Vet hvorfor du egentlig skal montere den mellom IC og spjeldet men skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det.Tror du lukten hadde forsvunnet hvis jeg hadde flyttet den?

Kjøpte dumpen på AST Performance i bergen (bor der). De forbanna idiotene hadde ikke flere trakter, men har tenkt til å kjøpe den orginale TurboXs RFL dumpen. Det var derfor jeg lurte på hvor du kjøpte din.

hehe...jeg har ikke fått kjøpt min ennå men di selger den på KRB Trading.Internett siden er http://www.krbtrading.no/.Er en del dyrere for den orginale ja ;) Men det er jo det som er stas!

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...jeg har ikke fått kjøpt min ennå men di selger den på KRB Trading.Internett siden er http://www.krbtrading.no/.Er en del dyrere for den orginale ja ;) Men det er jo det som er stas!

Å ja. hehe, jeg betalte ca 1200-1300 med dumpen ferdig sveist på rør.

Får bestille fra krb trading da, er min far sin bil, men jeg skal overta den når jeg får lappen eller før. cheers

Har du fått fatt i den platen som du "blender" hullet til den orginale dumpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja. hehe, jeg betalte ca 1200-1300 med dumpen ferdig sveist på rør.

Får bestille fra krb trading da, er min far sin bil, men jeg skal overta den når jeg får lappen eller før. cheers

Har du fått fatt i den platen som du "blender" hullet til den orginale dumpen?

nope...skal bestille den og dumpen på samme tid :) blir nok en liten stund til siden jeg må prioritere andre ting først...4 nye vinterdekk,toppakning og bolter og sånne ting.men dumpdelene kommer så raskt jeg får penger til det :)

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope...skal bestille den og dumpen på samme tid :) blir nok en liten stund til siden jeg må prioritere andre ting først...4 nye vinterdekk,toppakning og bolter og sånne ting.men dumpdelene kommer så raskt jeg får penger til det :)

ok. hvor bestiller du "blendeplaten" fra?

Jæ...g synd det med toppakningen!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. hvor bestiller du "blendeplaten" fra?

Jæ...g synd det med toppakningen!! :(

bestiller blendeplaten fra pedersens-racing.no

er vell orginalturboen som står på din motor?åssen er det(merke)?

Ja kjipt med gåen toppakning men thats life...er ikke værre enn å bytte :)

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestiller blendeplaten fra pedersens-racing.no

er vell orginalturboen som står på din motor?åssen er det(merke)?

Ja kjipt med gåen toppakning men thats life...er ikke værre enn å bytte :)

ok :thanks

er orginalturboen ja. Det er Mitsubishi TDO4 mener jeg.

din da?

er ikke værre enn å skifte nei, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også mitsu..16t fra 850t5-r.bare 2,5 måneder gammel :) har du satt vacumslangen på rett plass forresten?er jo litt dumt spm da.

ja ja, mener det, er samme plass som den gamle var.

Det er ikke alle 15 åringer som vet det så det var ikke så veldig dumt spm... hehe.

Er 190 hk orginalt. kor mye har du?

da er turboen din rimelig ny :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider