Gå til innhold

Safari i kveld kl. 22.30 på NRK1: Rånerne

Ranger emnet


Bjerke Motorsport

Anbefalte innlegg

Hele programmet er desverre ikke viet til rånerne.

 

Reportasjemagasin i landskapet av billedkunst, arkitektur, design og teater. Den heller ukjente landskapsmaleren Johan Martin Nielssen brakte Sørlandet til Europa allerede på 1800-tallet. Programleder Marte Spurkland drar på leting etter den norske maleren på kontinentet. Nå skal typisk norske suvenirer som elgskilt, troll og vikingskip byttes ut gjennom en storstilt designkonkurranse. Vi tar også en titt på Norges største «subkultur", rånerne.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare med meg slutten av programmet. Journalisten hadde tydligvis ikke fått ting riktig med seg. Alt han sa og kommenterte virket jo så utrolig dumt. Som avsluttning på reportasjen kom en liste over de fire obligatoriske tingene for en råner. Noe de mente var:

1. Wunderbaum (mange og med forskjellige lukter)

2. Stor stereo

3. Tøffe Felger

4. Spoiler (Laksetrapp)

 

Jeg vet om mange personer som "alle" vil betegne som ekte rånere, og de har verken spoiler eller tøffe felger. Men den værste feilen er når NRK innbiller seg at laksetrapp og spoiler er to navn på samme ting! :hammer

 

PS. Programmet går i reprise på fredag. 1930 tror jeg..

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så d jeg oxo.. trudde no laksetrapp var de man hadde på uyttersiden utav vinduen førr. sånn plast greie.. å ikkje en spoiler.. mange wonderbaun hører bare hjemme i store amrikanere.. ikke i en ekte rånerbil.. el lodebil som noen sier..

Volvo xc70 Bmw E46 320DT

volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan.

Volvo 360 sladdevogn(Død)

Peugeot 405 T16x4

Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var en kort og konsis definisjon på hva typiske rånere er. Innslaget var jo fra Værdddal'n og der hadde de jo en såkalt rånerunde/rånestripe som gikk via den lokale bensinstasjonen (Esso) hvor bilfolket hang og musikken gikk. Alt i alt fikk jeg en bekreftelse på hva "rånekulturen" innebærer, og det er garantert noen her som føler seg hjemme...eller støtt ;)

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår