Gå til innhold

sveise stang på fjører :D

Ranger emnet


Eclipse Gsx 4x4 210hp

Anbefalte innlegg

ja kunne vel godt det tru.. går vel ikke ann attt bil blir "for" stiv når du skal drifte?

Ja, det er et treff her i Kristiansand nå til helga, sist så var det noe sykt med drifting her, så jeg tenkte jeg også skulle hive meg utpå :D

Så har jeg jo ekstra fjører liggende, så tar jeg jo bare på de når jeg skal kjøre vanlig igjen...

Også blir det jo bare en kveld, så bilen tar vel neppe noe skade av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fjørene jeg har liggende er egentlig til demperene framme, men det er vel samme fjører bak og framme på en sierra combi? Når jeg bestilte senkesett så senket de jo 40 fremme og bak...

 

Sorry å måtte skuffe deg men, nei det er absolutt ikke samma fjærer forran og bak på sierra!!!!!

* 3 dørs sierra 2,0l (bygges om til vingebil)

 

Fader turbo du som snurrer, gi oss i dag vårt trykk. Forlat oss våre slitne råder og topppakninger, som vi forlater bryet med sevice. Led oss ikke inn på teknisk kontroll, men fri oss fra TUV og godkjennelser. For ladetrykket og pop-offen er din i all evighet! Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som passer, men du bør IKKE sveise fjærene, selv for bare en kveld. Er du uheldig å treffer noe hardt med bakhjula risikerer du å rive opp punktsveisene, eller deformere karosseriet på annet vis.... I tillegg vil den bli umulig å kontrollere, bakenden vil hoppe og sprette alle veier!

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du gjør dette, så tenk deg om litt. Hva slags funksjon har en fjær? Jo, å holde dekket i kontakt med veibanen. Dersom dette blir dønn stivt vil hjulet hoppe og sprette på den minste dump. Og selv om det vil medføre lite grep bak (som jeg antar er hensikten), så vil det også medføre lite kontroll. Hele hensikten med drifting er å ha kontroll i ekstreme situasjoner. Det vil du ikke ha med den løsning du skisserer. Bilen vil bli ukjørbar...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du gjør dette, så tenk deg om litt. Hva slags funksjon har en fjær? Jo, å holde dekket i kontakt med veibanen. Dersom dette blir dønn stivt vil hjulet hoppe og sprette på den minste dump. Og selv om det vil medføre lite grep bak (som jeg antar er hensikten), så vil det også medføre lite kontroll. Hele hensikten med drifting er å ha kontroll i ekstreme situasjoner. Det vil du ikke ha med den løsning du skisserer. Bilen vil bli ukjørbar...

 

 

hørtes ganske logisk ut det.. men det blir vel ikke så mye drifting med en sierra blir vel heller slædding..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kunne vel godt det tru.. går vel ikke ann attt bil blir "for" stiv når du skal drifte?

 

Selvfølgelig kan det bli for stivt. Hvis bilen er for stiv vil den "steppe" når veien er ujevn, dvs miste grepet. Mister man grepet har man ikke kontroll, og da er det ikke drifting lengere...

 

Edit: Oi, FSR hadde vært her alt.

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan det bli for stivt. Hvis bilen er for stiv vil den "steppe" når veien er ujevn, dvs miste grepet. Mister man grepet har man ikke kontroll, og da er det ikke drifting lengere...

 

Edit: Oi, FSR hadde vært her alt.

 

 

ok bare lurte det var derfor jeg skreiv ett spørsmåls tegn bak.. men så lenge det skal bare herjes trur du det funker da a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok bare lurte det var derfor jeg skreiv ett spørsmåls tegn bak.. men så lenge det skal bare herjes trur du det funker da a?

 

Tror egentlig ikke det er noe særlig uansett... Men jeg vet ikke. Du bør ihvertfall ikke ta mer enn maks 1-2 vindinger, tror jeg:) Mye syning her. FOR stivt er uansett IKKE bra.

Men jeg kappa fjærene på den forrige bilen min. Syns det funka fint. Ble lavere, og stivere.

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår