Gå til innhold

motor fra 944 inn i 240

Ranger emnet


volvo240gl_turbo

Anbefalte innlegg

Alt er mulig. 944 turbo har motor foran og gearkasse bak. Denne motoren er meget trimme vennelig og tåler MYE juling. Har selv en slik bil med ca 400hk. og den er det mest drivtsikkre jeg har kjørt (ca55000km uten noen problemer) hellothere .Bruker lite benzin også, ca 0,7 på mila. Du kan letttrimme en slik motor til ca 300-350hk uten noen store inngrep.

 

Du trenger å bytte: wastergaten. bytte turbo fra kkk26 til

kkk27.

Du må også bytte tennings system til

enten tek3 eller tek2. må også bytte

topplokks bolter.div små ting.

 

Du vil da få en motor som yter ca300-350hk på hjula.

 

Pris på deler er ca 20000kr

 

P.S I USA har di trimmet en slik motor til 1350hk. og det var i 1999. det sier litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei 240 har jo solid nok chassi til det å.

er det forskjell på turbo motoren å suge motoren?

bare tenker hvis jeg bare får tak i en suge motor om den har da svakere stempler topp pakninger å videre.

det hadde vert fett å ha porsche motor i volvon.

elsker biler med motor fra andre biler jeg ser ikke på det som hån.

1995 modell Insane 200SX S14

Har Fått en liten front skade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja riktig jeg tenkte hvis det bare var at suge motoren bare trengte å få turbo, men da skal jeg skaffe en turbo motor.

men turbon skal jeg øke. jeg liker brutalitet. jeg er lit usikker på om dette er den riktige motoren, men det er jo en drift sikker å solid motor å det er viktig.

1995 modell Insane 200SX S14

Har Fått en liten front skade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår