Gå til innhold

nesten null bremser!!!

Ranger emnet


Borg

Anbefalte innlegg

Har lufta gjennom 3 liter med brmsevæske!!

blei litt bedre når hadde brukt ca 2 liter, men var jo ikke bra men er nå helt myk igjen den pedalen, går helt i bånn uten motoren på og bremser nesten ikke...

Noen som har no forslag på hva det kan være??

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. Du må nokk fortelle litt mer!

 

Har du VAKUM bremsepumpe eller elektrisk? Er den elektrisk MÅ bilen din være i gang eller kontakt på mens du lufter..

 

Som du sier at du har lufta igjennom 3l.... Har du luftet riktig? Fortell gjerne fremgangsmåten!

Har du sjekka for lekk i bremserør/slanger ??

 

Jeg tviler på at du har gjort noe annet en å ha lufta feil eller så KAN det være lekk no sted. Mastercylinderen din skal ikke tilate å gå i bånn selv om den er gåen, skal bare miste bremsekraft forsterkinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. Du må nokk fortelle litt mer!

 

Har du VAKUM bremsepumpe eller elektrisk? Er den elektrisk MÅ bilen din være i gang eller kontakt på mens du lufter..

 

Som du sier at du har lufta igjennom 3l.... Har du luftet riktig? Fortell gjerne fremgangsmåten!

Har du sjekka for lekk i bremserør/slanger ??

 

Jeg tviler på at du har gjort noe annet en å ha lufta feil eller så KAN det være lekk no sted. Mastercylinderen din skal ikke tilate å gå i bånn selv om den er gåen, skal bare miste bremsekraft forsterkinga...

 

Tipper at det er vakum, sitter i en 87 244.

dro på biltema kjøpte no sånne slanger med ventil på enden, fettern min lå under bilen satte på detta og jeg satt inni og pumpa. hadde ikke på tenninga, bare innimellom for og høre litt cd. og fylte på med bremsevæske da seff når det begynte bli lite... har ikke fått sjekka no særlig på bremsrøra, men burde jo dryppe litt om det lekker da, ikke no flekker i asfalten der jeg stod! men jeg syns nå det var litt suge lyd i motorommet når vi pumpa da, men veit ikke om det er normalt eller ikke? kan jo også nevne at bremsen har vært litt bløt siden jeg fikk den for 6 ukers tid siden. bløteste og med mest vandring jeg har kjørt vertfall!

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså den ventil dritten som folk kjøper man man bare dra te H. med.... Ender med mere luft enn det var..

 

Ta til deg et tips nå!

 

Ettersom det er en 240 så har du vakum pumpe!

 

Ta deg en 0.5l kolaflaske f.eks. Lag hull i korken stort nokk til å få inn en 4-6mm slange i.

 

slangen BØR være værtfall halv meter lang!

Det du gjør, er å fylle full tank på olje beholderen din. Trer du slangen på lufte nippelen på calipern, så starter du å lufte.

 

Prosessen du skla gjøre dette på er at du lar kompisen din pumpe 5-6 ganger på pedalen så den blir hardere. Så ber du han holde pedalen helt i bånn mens du åpner ventilen og lufter. HAN MÅ IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHETER SLIPPE PEDALEN FØR DU HAR LUKKA VENTILEN!..

 

SÅ kan han pumpe igjen 5-6 ganger før du igjen lufter.. Dette kan du gjøre 5-6 ganger PR caliper. HUSK Å ETTERFYLLE OLJE!

 

rekkefølgen du gjør dette i er at du tar venstre caliper bak, Høyre forran, Høyre bak så venstre forran

 

ikke luft de bakerste først så forran. komer an på bremsekretsens retning.

 

slik gjør du helt til pedalen din blir steinhard. Når du tror du er ferdig start opp og sjekk hvor lang den synker om den fortsatt synker langt inn bør du se etter lekkasjer MENS pedalen er i bånn.. Finner du ikkeno så bytter du master cylindere din. En ny slik er ikker dyre grejer i verstefall finner du masse slike på delebiler på hoggeren..

 

Lykketil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke ha satt på caliperen opp ned? Da er det umuli å få ut luften..

den har vell alldrig vært av da! men den var løsna på av min kammerat som er bilmekaniker lærling som ikke kunne helt detta med volvo... så da allt av bremsevæske randt ut så var ingen ting igjen!

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den har vell alldrig vært av da! men den var løsna på av min kammerat som er bilmekaniker lærling som ikke kunne helt detta med volvo... så da allt av bremsevæske randt ut så var ingen ting igjen!

 

Må begynne å lufte på den nederste nippelen da... Så skal det nok bli bra..

Og begynne på det hjulet som er lengst borte bra hovedsylinderen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ærlig talt har ikke jeg vært innuder der jeg.. dissa andre som har gjort det før som var under og kobla på dissa nipplane, men er det 2 nippler på hvert hjul siden du sier må starte på den nederste... også var det en som snakka om at det var en egen krets for håndbrekk?

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rekkefølgen du gjør dette i er at du tar venstre caliper bak, Høyre forran, Høyre bak så venstre forran

 

ikke luft de bakerste først så forran. komer an på bremsekretsens retning.

 

Har akkurat bytta ut masse bremserør og skiver og kalippere. Når jeg lufta tok jeg bakbremsene først, så foran. Det er ikke noe luft i systemet og bremsene funker som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist pedalen glir sakte i bunn er nok hoved sylingderen gåen. det skjedde vertfall på min.

 

den står på utsiden av bremsekraft forsterkeren og er lett å bytte.

selges billig på biltema tror jeg.

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår