Gå til innhold

G60 Holder det?

Ranger emnet


passat kara

Anbefalte innlegg

Tja. Se sånn på det - VW hevder det er solgt rundt 50.000 slike motorer. Det er flere store firma som lever av å overhale og modde G-ladere. Forsøk å finne et firma som lever av å overhale Vortech, Eaton eller tilsvarende :)

 

Mercedes ønsket å bruke G-lader på sine 200K og 230K modeller... og endte opp med å bruke Eatonkompressorer, som jo er en av de eldste og minst effektive kompressorene på markedet. Når behovet for en litt større kompressor dukket opp byttet de til IHI/Lysholm (og fant så som mange andre ut at turbo var helt overlegent).

 

...jeg er jo alt for veloppdragen til å kommentere på den til tides temmelig klare sammenhengen mellom hvem som liker disse kompressorene best og hvem som tjener penger på dem :rolleyes:

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-laderene er ganske bra hvis de blir overhalt hver 50-80T km og ALDRI kjørt over 2500 rpm før motoren er varm. Ingen overlading som passer bedre til VW's 8v motorer når det gjelder "power delivery".

 

Ok, så har jeg tjent en krone eller to på de da, men jeg har rast en også :D

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

 

Har du tenkt tanken å ha G60 i Passat`n din eller? :)

 

passaten skal slippe og ha no g60 under panseret, hehe da vil skruene i den fungere som skumle prosjektiler.. hehe

 

En kamerat av meg som har vurdert og kjøpe g60 så bare lurte, har som ble skrevet her i forumet hørt at hvis man kjører den under 2500 rpm til den er ordenlig varm og bytter olje ofte så går det bra...

 

men høres jo ikke helt lovende ut fordi da.. i følge en del :)

 

Bauer : Accord? muhahah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmmmm...

Med riktig vedlikehold, skal en g-lader være greit.

Har eksempler på at en god del ladere varer ganske lenge, min har gått 155k

Det som ofte er problemet er at folk kjører til det raser, og det er ikke særlig lurt, kan bli meget dyrt....

Da VW skulle teste ut g-laderen så hadde de ca 20 forskjellige konstruksjoner på laderene, den dårligste holdt i 7 timer for fullt øs, før den raste. denne laderen klarte 20k miles før den raste. Den g-laderen som står i bilene tålte fullt øs i 5 døgn!

Denne laderen holdt godt godt over 200k km før ingeniørene mente det den hadde fått nok.(da var den trolig langt fra å rase)

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Hmmmmmmmm...

Med riktig vedlikehold, skal en g-lader være greit.

Har eksempler på at en god del ladere varer ganske lenge, min har gått 155k

Det som ofte er problemet er at folk kjører til det raser, og det er ikke særlig lurt, kan bli meget dyrt....

Da VW skulle teste ut g-laderen så hadde de ca 20 forskjellige konstruksjoner på laderene, den dårligste holdt i 7 timer for fullt øs, før den raste. denne laderen klarte 20k miles før den raste. Den g-laderen som står i bilene tålte fullt øs i 5 døgn!

Denne laderen holdt godt godt over 200k km før ingeniørene mente det den hadde fått nok.(da var den trolig langt fra å rase)

 

En annen feil er at folk som har kjørt 130-160K setter på mindre ladehjul. Min hadde gått 141K da jeg satte på mindre ladhjul. Mine lagere tok kvelden på 145K. Da var det bare å bite i det sure eple og ta en verstingporting og bytte alt av pakninger og lager innvendig i laderen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Altså....

 

Min eminente Corra G60 -91, som b.t.w snart har fått skikk på seg, har nå gått 217 K, og har per dags dato ikke blitt overhalt. Laderen lader mindre, men går enda, uten for skumle lyder. Ligger på ca 1500-1550, mens ny-overhalt ca 1800 (europe).

 

Først nå etter nesten 220 K er det nødvendig med overhaling, for at sommer skal bli laaang, med kjappe svinger, vind i håret!!!

 

....nye sommerdekk + felg underveis....:D

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår