Gå til innhold

Vinterbil

Ranger emnet


VeilSide

Anbefalte innlegg

 

2. Clutchen er UTROLIG lett, får ikke gira ordentlig. så "håper" det bare er clutch wiren som er løs og ikke ryki. Clutchen kommer ikke tilbake da jeg tråkker den inn.

 

Det er ikke wire på disse bilene, den er hydraulisk faktisk.

Ville byttet cluch. Så har du ny til vinteren kommer. Er nok bare den som er gåen. Eventuelt luft/slave sylinderen som er gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slenger opp noen bilder av min nylakka 929 som begynner å bli like klar som jeg er for sladdeføre :)

 

Bevis på at bilen har gått nesten 407 000 km:

DSCF0008.jpg

 

Innvendig uten spillern:

DSCF0002.jpg

 

Den proffe basskassa mi:

DSCF0003.jpg

 

Nylakka:

DSCF0004.jpg

DSCF0005.jpg

DSCF0006.jpg

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk å se at noen har orket å bytte ratt fra 929 til 626! Har en slik selv, med automat. Kan vel si litt om disse bilene når jeg først er i gang også, til hjelp til alle dere som vurderer en slik en som vinterdrifter:

 

Fra 87 til 91 ble disse bilene solgt med tre forskjellige motorer. Basic utgaven, 2.2 LX, kom med, ikke uventet en 2.2 liter gasser. Merkelig nok har den avansert tenning, og varer evig! Kan utsettes for utrolig mye juling før den kneler. Selv om kjerra ser ut som den veier 2 tonn, er den faktisk ikke tyngre enn litt over 1300 kg! Kan det ha noe med at alt som het "sikkerhetsutstyr" ikke fantes tro?

 

Modellen over er 2.2i og har innsprøytning med 136 originale hester. Litt sprekere, litt tyngre. Kom vanligvis som GLX utgave og hadde det meste av elektrisk utstyr.

 

Her i Norge ble den også levert med 3.0 liter V6.. Denne vil du ha. Før katalysatorens inntog ytet denne børsa 197 gamp, etter 165.. Alt utstyr.. Og ble levert med både automat og manuell! I tillegg har det blitt levert en 3.0 turbo i Europa.. Noen sier til og med at den ble levert her i Norge, men ingen har noensinne sett den..

 

I Japan kom den med den samme motoren som ble levert i RX7, nemlig 200 hesters Turbo II motor. Het da LUCE.

 

Det du bør se etter når du skal ha en slik bil er det en del ting du bør se etter:

- Rust... vanligvis ikke alvorlig, men har det først kommet, er det ALLTID mer!

- Elektriske småfeil, som f.eks at vifteapparatet bare funker på kaldt

- Bremser

- Topp-pakning

 

Ellers er dette en knall vinterbil, sinnsykt enkel å kontrollere i sladd, men likevel komfortabel å kjøre langt med!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår