swenno Skrevet September 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Hvis dere finne ein 960 motor til salgs og har lyst og hjelpa meg litt i gang her så vær så snill og gi meg ein lyd:D:D hadde vært konge helpme helpme Siter nissan cherry 1,3gl :( :( 1978 volvo 242! b19a masse rust.. plan : rustfri, mørk sølv grå, turbo, og orginal look! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Motoren min skal ut av bilen nå. Kjører trykk i bunnpanna. Skal åpne den og se hva som har skjedd med den. Uansett så har jeg da deler til salgs. Stempler, turbo, grenrør, blokk, topp osv. Må se ann hva som er ødelagt først... Den motoren bremset 426 hk og 580 NM hos VS Motor. M90 har jeg også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 jeg tror jeg ska hive meg på rekke 6er "gutta" :D tannløs dragcar men tror det blir en 2.5 med manuell kasse... ser dere sier at man kan montere en 3.0 veiv å få 2.8 motor? hva mere må monteres får å få motoren til å gå? kan man feks gjøre det slik? montere 3.0 veiv i en 2.5 blokk og innsprutdeler fra 3.0 eller vil det krasje med tenning osv? dette vikrket litt interessant:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 jeg tror jeg ska hive meg på rekke 6er "gutta" :D tannløs dragcar men tror det blir en 2.5 med manuell kasse... ser dere sier at man kan montere en 3.0 veiv å få 2.8 motor? hva mere må monteres får å få motoren til å gå? kan man feks gjøre det slik? montere 3.0 veiv i en 2.5 blokk og innsprutdeler fra 3.0 eller vil det krasje med tenning osv? dette vikrket litt interessant:D Datasprut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Datasprut... man skal/kan det være "org" innsprut-deler fra 2.5 eller bør det være fra 3.0? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 man skal/kan det være "org" innsprut-deler fra 2.5 eller bør det være fra 3.0? Skal du ha turbo, så er det datasprut som gjelder. Alle følerne som trengs følger med, untatt dysene. Der må du velge størrelse ut ifra hvor mange hester du vil ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Skal du ha turbo, så er det datasprut som gjelder. Alle følerne som trengs følger med, untatt dysene. Der må du velge størrelse ut ifra hvor mange hester du vil ha. oki;) tror ikke det skal bli turbo på meg med det første... men da vet jeg det.. takker for infoen:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 oki;) tror ikke det skal bli turbo på meg med det første... men da vet jeg det.. takker for infoen:D ps. med datasprut får du ikke brukt en coil per sylinder tror jeg. mao. må du ha stygt motor-rom med en coil :( du kan dra ut en del hk med original b6304, ved å bare mate på trykk. underkant av 300hk tror jeg går greit med bar ejust.- bensintrykkregulator + kompressor. evnt kan du jo få tak i en s80t6 motor. har sett de for 40k komplett i sverige (ubrukte byttemotorer) ps. s80t6 manifoiler passer ikke i 240! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 ps. med datasprut får du ikke brukt en coil per sylinder tror jeg.mao. må du ha stygt motor-rom med en coil :( du kan dra ut en del hk med original b6304, ved å bare mate på trykk. underkant av 300hk tror jeg går greit med bar ejust.- bensintrykkregulator + kompressor. evnt kan du jo få tak i en s80t6 motor. har sett de for 40k komplett i sverige (ubrukte byttemotorer) ps. s80t6 manifoiler passer ikke i 240! Kjører med 3 doble coiler jeg da... Bruker ikke orginal coilene på datasprutet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 skal du selge turbo også? :) skal lage helt perverst du nå eller? ikke bare værst? :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 skal du selge turbo også? :) skal lage helt perverst du nå eller? ikke bare værst? :) Åpner motoren og finner ut hva som skjedde. Hvis det er enkelt å fikse, så selger jeg hele motoren:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 my da? :P hadde hvert gøy med 6'er turbo 240'ien da? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 my da? :P hadde hvert gøy med 6'er turbo 240'ien da? Vet ikke ennå. Autronic`en og clutchen selger jeg med for ny- pris. Skal egentlig beholde det serru... Men ellers er motoren komplett. Girkasse har jeg også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 tror jeg må skaffe meg fag-brev føst. blir sliten av å være lærling., må jobbe så mye ekstra hvis du ikke har noe imot det, si ifra når du skal poppe motoren da, alltid gøy å se hvordan det står til "nedi der" Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Blir ikke milionær av å ha fagbrev heller;) Men banken har penger:D Tar nok ut motoren til uka... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg