Gå til innhold

hvor stor kasse må jeg ha på en sub rockford - T212D4

Ranger emnet

Eirik jarl

Anbefalte innlegg

hva er best å gjøre bygge kasse selv eller kjøpe ferdig?

bassrefleks?

Det beste er å bestille den av meg, jeg har bygget kasser til 6 av det elementet der! :bump

Vet en del om hva som funker og ikke funker med elementet der!

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å bestille den av meg, jeg har bygget kasser til 6 av det elementet der! :bump

Vet en del om hva som funker og ikke funker med elementet der!

Mvh

Dag Johansen

Men da skal DU FAEN gi meg noen tips !! :P

Har hat litt problemer :)

Hvordan fikk du best lyd ?

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er best å gjøre bygge kasse selv eller kjøpe ferdig?

bassrefleks?

Hvis du har gode egenskaper til å sjære plater f.eks, så er jo dette en fordel, da tenkt på økonomien. Hvis du ikke har holdt på noe særlig med dette, er jo å kjøpe en ferdig basskasse, eller få en venn til å hjelpe deg. :) Finnes mange alternativer her vet du cheers

Bassrefleks er et rør, gjerne to, som da skjæres ut hull til røra og plasseres i kassa. eks:

Uten bassrefleks:

basskasse_uten_bassrefleks.jpg

Med bassrefleks:

basskasse_med_bassrefleks.jpg

Cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til en butikk som solgte mdf og spon. Dem hadde sag der. Så dem kuttet ut plater på de målene jeg ville ha. For kassa mi ( som består av 1xspon innvendig og 1xmdf utvendig)(altså 2 kasser bygget utenpå hverandre) betalte jeg 650kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags butikk er det ?

Det er en butikk her i oslo som leverer tre matriale. Ligger ved storo sentret.

Om du veit hvor det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider