stigkri Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Tenkte jeg skulle få ut ca 170-80hk ut av min KR motor? Noen som vet hvor mye av trim som skal til, og hva..? Har green-cotton filter og hjemmelaget 2" eksos (skal bli 2,5 straks) alerede.. Setter pris på svar.. :drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Tenkte jeg skulle få ut ca 170-80hk ut av min KR motor? Noen som vet hvor mye av trim som skal til, og hva..? Har green-cotton filter og hjemmelaget 2" eksos (skal bli 2,5 straks) alerede.. Setter pris på svar.. :drive2 Kjem til å bli dyrt for å få så mye hk ut av en sugemotor KR. std Innsprutet kan ikkje gi mer en kanskje opptil 160-170hk. 2,0l blokk fra golf3/passat på din KR topp gir vel kanskje rundt 150-160hk. Skal gi endel mer NM enn 1,8 har jeg hørt. Ellers kvassere kammer,skikkelig eksos,grenrør.. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Takker... Får se hva vi får til.... yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Ta en titt her http://www.clubgti.com/forum/forum_posts.asp?TID=52550&PN=1 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stunt Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Du kan prøve deg med en tenningsforskyver fra Superchips. Det funker sinnsykt bra med trimkammer og grenrør. da får du garantert 170hk. du må og ellers passe på at motoren får rikelig med luft og bensin. Min første Bil var en Golf mk1 gti med 16v som var benket til 163 hk på hjulene. den hadde denne trimmen. Den var forresten trimma på et Ruf verksted i Oslo en plass.. Siter Gasspedalen er den til høyre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet September 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Ja vi får se,,, Det ble mye trykk i kjølesystemet, så jeg tok eg test i kjølevannet, og da kom det jo selvfølgelig frem at toppakningen var gåen.. Så jeg tok jo av toppen i dag ( 21), og oppdaget at det var stooor slitekant nedi sylindrene, spesielt på nr1.. Så... Er det noen som vet om det er noe forskjell på blokka og veiva til en 16v KR og en G60? Har hørt at stemplene er forskjellige ihvertfall... Noen som har ny blokk? Kansje med stempler og innsprut... tenkte på å renovere toppen, og enten borre blokka og kjøpe nye stempler, eller prøve å få tak i brukt blokk og stempler, avhengig av pris... Muligens turbo prosjekt,,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å få tak i en 9A blokk G60 og 16v er ikke helt like. Driving til oljepumpe, kortere råder, andre stempler og og uttaket til fordeler er noe av det som er forskjellig Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Ok.. Hvor finner jeg en 9A blokk? er det den som sitter i g60? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Det vart ikke turbo.. Trenger ei 2L blokk ifra en audi 80/ passat el.liknende.. Noen som har 2L blokk som min 16v topp passer på? vet at den som sitter i audi 80 heter ABK(10,5 i komp.) eller ABT(8,5 eller noe i komp).. Trenger blokk fort... Helst nært Mo i Rana... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Ville bare si at 9a er en 2.0 blokk og derfor ikke den samme som G60 nei!:) Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 ABK blokka er 16mm høyere enn den blokka du har. Må bla forlenge eksos.. 9A er like høy som den du har.. Er også ute etter ei 2l 9A blokk. Si fra hvis du finner flere:P Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Okei...takk... hvilken bil finner jeg 9A blokk i da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Okei...takk... hvilken bil finner jeg 9A blokk i da? Corrado/Passat har det iallfall. 136hk sak.. ABF finns i golf3 men er vanskelig å få tak i. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 jess....bare å begynne å lete da..hvilken årsmodell sitter de i da? hvis jeg finner blokk...er det bare å flytte over alt av fester ifra 16v blokka og slikt? passer rett på 9A? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 jess....bare å begynne å lete da..hvilken årsmodell sitter de i da?hvis jeg finner blokk...er det bare å flytte over alt av fester ifra 16v blokka og slikt? passer rett på 9A? som polo classic sa ser her: http://www.clubgti.com/forum/forum_posts.asp?TID=52550&PN=1 Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg