Gå til innhold

Volvo 480 kjøp

Ranger emnet


Glennca

Anbefalte innlegg

Greit nok at ikke alle liker Volvo 480, men jeg gjør det... Og det nettopp på grunn av det snåle utseendet :P

Har hørt at det er mye elektronikk i de bila (tre cpu'er) som kan gå til h****... Noen som vet hvor dyrt dette er å ordne på hvis det skal gå til dundas?

2000 Nissan Primera P11-144 1,8 DOCH

1995 Chrysler Neon 2.0 16v *Solgt*

1989 Mazda 626 Coupè *Solgt*

1986 Mazda 626 Sedan *RIP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at ikke alle liker Volvo 480, men jeg gjør det... Og det nettopp på grunn av det snåle utseendet :P

Har hørt at det er mye elektronikk i de bila (tre cpu'er) som kan gå til h****... Noen som vet hvor dyrt dette er å ordne på hvis det skal gå til dundas?

 

Du får kanskje lettere tilgang til relevant ekspertise og erfaring hvis du spør på Volvo 480 Club Europe forumet - de har en del nordmenn og svensker der som sikkert kan svare mht deler og rep. her i Norge/skandinavia.

 

Volvo 480 Club EUROPE Forum

- '94 Volvo 945 TIC 197hk

 

Drive it like you hate it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk her:

http://www.volvo480register.nl/uk/

 

Gå under "The Volvo 480" -> "Buying".

 

Jeg leste et eller annet sted at de fleste elektronikkproblemene til 480, har med dårlig lodding på jord, inni ECU.

Man kunne visst bare få den loddet skikkelig av elektronikkverksted..

 

ellers, om hondafolk begynner å mase om at den ser ut som honda, er det egentlig honda som ser ut som 480!

honda stjal designet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kanskje lettere tilgang til relevant ekspertise og erfaring hvis du spør på Volvo 480 Club Europe forumet - de har en del nordmenn og svensker der som sikkert kan svare mht deler og rep. her i Norge/skandinavia.

 

Volvo 480 Club EUROPE Forum

 

Faren min jobba som delesjef i Volvo Norge på den tiden da bilen var ny, så akkurat det er ikke noe stress :P

 

Har forresten også vært innom forumet til Volvo 480 club europe, men takk for tipset :)

 

Sjekk her:

http://www.volvo480register.nl/uk/

 

Gå under "The Volvo 480" -> "Buying".

 

Jeg leste et eller annet sted at de fleste elektronikkproblemene til 480, har med dårlig lodding på jord, inni ECU.

Man kunne visst bare få den loddet skikkelig av elektronikkverksted..

 

ellers, om hondafolk begynner å mase om at den ser ut som honda, er det egentlig honda som ser ut som 480!

honda stjal designet!

 

Der stod det en god del nyttig, ja! Kommer definitivt til å følge de tipsene hvis jeg kjøper en 480!

 

Og hva det gjelder lodding så er det minste problemet i verden :P Er selv utdanna til å lodde elektronikk i fly :P Men kjekt å vite hvor feilen pleier å ligge hvis det er en feil der ;)

 

Og hva det gjelder design: Det er bare en Volvo 480, og den er sær! Det er derfor jeg liker den :P

 

Til slutt vil jeg takke for alle mer eller mindre nyttige tips som jeg har fått på denne tråden. Bilen skal på EU kontroll i morgen, og hvis den går gjennom blir det kjøp dersom bilen er grei på de punktene som har blitt gjennomgått

Takk for hjelpen!

2000 Nissan Primera P11-144 1,8 DOCH

1995 Chrysler Neon 2.0 16v *Solgt*

1989 Mazda 626 Coupè *Solgt*

1986 Mazda 626 Sedan *RIP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår