Gå til innhold

Tigra - sjelden å se...

Ranger emnet


bvleeds

Anbefalte innlegg

Det ser ikke like bra ut som på bildene, men jeg holder på å fikse det nå....

 

i141193179_384_3.jpg

 

i141193187_6342_3.jpg

Først ta ut alt

 

i141193182_24583_3.jpg

Så skjærer du ut alt det røde på bildet

 

i141193184_55885_3.jpg

Så fester du bakdelen/festeplaten der du nettopp skjærte ut delene... glassfiber funker bra til dette

 

i141194135_99340_3.jpg

Så bygger du bare opp med glassfiber fra der displayet var til bakdelen/festplaten (rødt=bakdelen/festeplaten, grønt=glassfiber)

 

Så sparkler og pusser du i en eeevighet og da blir resultatet sånn!

 

i141193190_13284_3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk for hjelpen :) ser jo greit ut det der da ja, skal hvertfall prøve på det der :)

 

legger ut noen bilder av bilen min ferdig med lambodører:

gjorde alt selv fra begynnelsen.. kjøpte "bolt on" som de så pent sa i butikken, men det kan heller bli kalt "weld on" (sveise på) :P

 

DSC00346.jpg

 

DSC00336.jpg

 

DSC00335.jpg

 

DSC00334.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pray :pray :pray :pray Respekt sier jeg bare!!

 

Er det lsd hengslene til 15.000kr eller noe universal-greier?

 

Var det vanskelig å montere?

 

Mener jeg har hørt at man må skjære i skjermen, modifisere blinklysene og en tank i motorrommet

 

Gleder meg til jeg er ferdig med lærlingtiden og kan begynne å koste på seriøst(får ikke mer enn 79kr timen!!)

 

Hvor mye har du brukt på bilen totalt bvleeds?

 

Vet noen om noen andre plasser enn czt.no der man kan få kjøp Schmidt Space felger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Gt Factorys hengsler til 15000, kjøp på streetdesign.no..

 

gikk "greit" å montere når jeg først kom igang, men det er en del justeringer som må til, ble litt banning men.. hehe.. er hvertfall fornøyd med resultatet :) måtte skjære i innerskjerm ja, men det er ikke synlig så ingen fare for at det blir stygt..

 

det var en "tank" bak høyre forskjerm ja, det var utluftings filteret til bensintanken.. tetta dem slangene, så passa heller på å la tanklokket ikke sitte helt skrudd fast, så det ikke blir vakuum i tanken..

 

hakke peil hvor mye jeg har kosta på bilen gett ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kvalitets hengsler med TüV- godkjenning?

Vis ikke kan det hende at du går på en smell ved neste EU godkjenning!

 

Har du ett ekstra panser som du tar før EU godkjenningen eller kommer du gjennom med den bad boy looken?

Har lyst til å kjøpe ett nytt panser og fikse sånn selv.... Vet du hvor mye ett panser koster, mye jobb...osv?

 

Har fikset skjermen helt perfekt nå og lakkert askebegeret (Noen drittunger stakk av med lakkboksene mine, tagga på garasjen og når de ble ferska satt de på feil topp på lakkboksen... Jeg ante fred og ingen fare når jeg begynte å lakke igjen, så ser jeg at fargen er annerledes... så sur har jeg ikke vært på lenge og enda verre var det når jeg måtte begynne pusse ned og lakke IGJEN!)

 

i141570124_24630_3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe Tuv på det nei.. men hva skal biltilsynet si? kan jo ikke bare si at det ikke er lov uten grunn..

 

har et ekstra panser liggende jeg ja, svart da vel og merke, og noen bulker på, men det får meg gjennom eu kontrollen :)

 

ble pent det du lakkerte der da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet aldri va biltilsynet kan finne på!

Er sikkert en fare om du krasjer og ikke får opp døren eller noe sånt!

Lsd-doors har iallefall tüv-godkjenning og har vært kræsjtestet osv..

 

Jeg må omplassere nødblink knappen min! Noen forslag? Jeg tenkte en plass på gir-konsollen... tenkte også på å skaffe meg en liten rund knapp, istedenfor den store og stygge knappen som er nå!

 

Noen spesielle plasser man kan kjøpe panser eller må jeg til opel forhandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg bestilte meg panserforlenger for litt siden, men jeg tror jeg har fått feil! Jeg vil at panseret skal være som bvleeds', men jeg tror det er feil!

 

De jeg fikk: i143107235_98059_3.jpg

 

Slik jeg tror de kommer til å se ut: i143107236_85870_3.jpg

 

Ps! autoshineshop er ikke særlig flink til å lese bestillingene sine! (skrev tydelig at jeg ville ha de som var avbildet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Noen som vet hvor mye orginal bremsene på tigra er godkjent for ?

 

Skal pakke en C20XE motor i tigraen min, så er spørsmålet om jeg må oppgradere bremsene og..

 

tromlene bak regner jeg med at MÅ byttes til skiver...

 

En erstatnings skive til 1.6 litern er 256x20 mm, men det står ikke hva den er godkjent til

 

De selger også ett bremsesett med 256x24 mm og det er godkjent til 180 hk (M-tech nederland)

 

Protrim.no selger også ett sett med 288x24 mm skiver og kalipre, det står ikke noe om hvor mye det er godkjent til, men det står at det er det settet som er på de nyeste calibra turbo bilene!

 

www.protrim.no

 

http://www.mathijssentechnics.nl/main.php?View=page&nid=1085&hid=16

 

 

Jeg skal oppgradere bremsene mine jeg å, men jeg tror jeg skal slå på stor trommen når jeg først skal og kjøpe OPC bremser godkjent til 350 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har sett at M-tech har endel forskjellige skiver, men hvilke kalippere trenger jeg for å bruke på de forskjellige skivene ?

har skiver og kalippere fra en calibra 16v på handa.

og jeg starter straks nå med å bytte motoren min som jeg havarerte i vår til en C20XE calibra 150hk motor..

 

går jo endel penger på dette prosjektet, så kan ikke bare slå på den store tromma bare for å være sjef, men brenger uansett bremser. pengene flyger ut vinduet uansett hva jeg gjør så :P

 

chip som gir 20+ er også en tanke ;)

-00 Audi A4 Avant

-96 Tigra

-90 Calibra

-86 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår