Gå til innhold

Motor valg

Ranger emnet


DiNGo

Anbefalte innlegg

Halla folkens. Skal ha meg en annen motor i min originale 77' Manta 1,9s

Denne motoren er så dau. Har tenkt på følgende motorer:

 

C20NE - Opel Vectra 2.0i 8v

?????? - Opel Record 2,2i med trimkam som ligger hos en bekjent

C20XE - Calibra 2.0i 16v

 

Kan forsåvidt også tenke på calibra turbomotoren også. men disse motorene er forholdsvis dyre.. og koster vel flesk å bygge om.

Record motorene er vel litt bensinbrukere også..

Vectra motoren er på 115 hk originalt og er en god motor vet jeg.

Hva vil en vectramotor koste brukt?

Er det lett å få tak i deler og bygge om? har blitzpower alt?

Siden jeg bygger fra forgasser til innsprut.. er det vel ikke så mye stress med ledningsnett? Montere egen sikringsboks for motoren?

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med C20let... (calibra turbo motor) Det er vast... hehe.

Skal du bruke C20NE eller C20XE/C20let så trenger en manta 1,8 bunnpanne og motorfester. girkasse fra Omega eller bedre. og en litt modifisert mellomaksel...

_______________________

Har en ok C20NE motor stående. men den er gått litt på jorde. men det sies de lever evig..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir jo desidert enklest og sette i en 2.2i (som forresten ikke har noen fancy motorkode annet enn 22E)

den bygger jo på samme blokka som 1.9s'n din, mao bare og flytte over deler fra motorn du allerede har.

 

de andre to må du ha andre motorfester, annen bunnpanne, annen girkasse +++

 

men helt klart overkommelig og putte i de to også!

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår