Kristian S. Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Driver å bytter kalippere, bremseskiver, rør og slanger på bilen min. Som alt mulig annet på den jævla bilen er også skivene rusta fast. Har spraya på masse wd-40 og jeg får lirka skiva litt løs på toppen, men nederst så sitter den helt fast. Og detta er den første skiva jeg skal bytte. Har gjort det som står i haynes-boka, men den vil ikke løs. Hva skal jeg gjøre? Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TvåFyraTvå Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Bank forsiktig med en hammer rundt på skiva. Er den løsnet oppe bør den vel gjerne løsne nede også nå. -Spørs egentlig hvor mye den har rustet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 mæl til så hardt du kan med en hammer så løsner den nok :D Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stolten Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Egentlig så er det bare og fyre løs med hammer til den løsner. Skal bytte den alikevel, så om det er noen hakk og riper i den gjør jo ingenting:) Lykke til:) Siter 1990 Volvo 740 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat 1989 Volvo 740 GL 1997 Honda CBR 900RR Fireblade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet September 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Har denga løs med hammer i 5 minutter og brukt opp en halv boks med wd-40, men den sitter som et hælvete. Skal gå ut i gata og denge løs litt til etterpå. Men avdrager høres bra ut. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stolten Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Har du skjærebrenner for hånd? Isåfall kan du varme opp rundt boltene til det nærmest blir rødt. Så denge laus på den:) Kommer ikke skiva da, så kan du like godt bytte hele fjærbeinet;) hehe Siter 1990 Volvo 740 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat 1989 Volvo 740 GL 1997 Honda CBR 900RR Fireblade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Du har vel skrudd ut skruen som holder skiva mot navet også? Sjelden det ruster så jævlig fast!? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet September 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Så klart. Den er skrudd ut. Det virker bare som om bilen ikke vil bli fiksa. Alt begynte med den braketten som brakk for et par uker siden. (posta tråd om det) Bytta rør og slanger foran, når jeg skulle lufte systemet, fant jeg ut at en eller annen dust har bytta ut luftenippelen med en liten skrue. Den satt helt jævlig fast. Kjøpte ny kalipper og skulle sette på den. Da fikk jeg ikke løs bremserøret fra kalipperen. Til slutt bestemte jeg meg for å kjøpe alt nytt og nå sitter skivene fast. Er så sinnsykt lei. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TvåFyraTvå Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Er det ikke to skruer som holder skiva mot navet da?? Kan være vanskelige å oppdage begge siden de ikke ligger på linje. Holdte på å gjøre akkurat samme feilen selv da jeg bytta skiver. Sjekk det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Egentlig så er det bare og fyre løs med hammer til den løsner. Skal bytte den alikevel, så om det er noen hakk og riper i den gjør jo ingenting:) Lykke til:) Det som er ekstra gøy er når sprekker rundt midten... :hammer Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 hvorfor ikke finne en ordentlig hammer (ikke sånn vanlig urmaker verktøy) dvs det folk kaller en slager, og slå løs. da kommer den tilslutt og som du sa fikk du rikka bitte bitte litt på den. da henger den igjen i rust som er på innsiden av skiva mot navnet, jeg pleier bare å slå i den midtre området på skiva MANGE ganger og HARDT så løsner den ALLTID!!.. hadde sånne vrange skiver på en bil seinest idag. er bare å slå HARDT. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet September 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Fikk det løs nå i stad. Takk for hjelpa! Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.