Gå til innhold

Parklys i hovedlykta?

Ranger emnet


Pettersen_Racing

Anbefalte innlegg

jeg har lyst på det i usa-lykter også..

nam nam :)

 

kjipt at h1 lyktene er "daue", når fjernlys er av.

kunne vel montert dobble h4 istedenfor og hatt kjørelys på alle, men bare parklys på parklysene.

 

nå tenker jeg litt på å montere 78' front

 

Lurer på om breisladdern har park i alle 4 på fronten sin.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei, nei..

du må ha relè..

 

om du bruker relè eller ei, er samme for funksjonaliteten!

forskjellen er at om du bruker relè, vil du ikke trekke nevneverdig strøm fra kretsen du kobler deg inn på.

 

om du belaster originale relèene for mye, brenner du brytere, relèer, etc. samt du får sikkert opp "pære ødelagt" lyset.

 

 

j snakker om å legge opp en egen strømkrets, med egen sikring og egen bryter, til det "uorginale" oppkoblede parklysene i hovedlykta eller lignende... da må man ikke ha relè... dette har j gjort på de to 240`ene j har hatt, og ikke hatt noe problem der riktig nok...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j snakker om å legge opp en egen strømkrets, med egen sikring og egen bryter, til det "uorginale" oppkoblede parklysene i hovedlykta eller lignende... da må man ikke ha relè... dette har j gjort på de to 240`ene j har hatt, og ikke hatt noe problem der riktig nok...

jeg ville ikke gjort det, pga. det er dårlig med relè i 240 allerede på lysene.

om du overbelaster dem, varer de kortere..

 

langsiktig er det bedre å hive opp eget relè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
heisann ja!

 

Har sett vertfall en 240 her på forumet ett sted som hadde parklys i hovedlyktene og på siden + sterke grøftlys i fangern. Jeg sikler etter å få til det samme :) er det bare å sette in ei 5w lampe av noe slag i hovedlykta?, eller hvordan har dere gjort det?

 

Mvh

Jarle

øsa mi du har sett??hehe

skal sjå om eg finner et bilde å slenge ut:)

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn jeg også..

Posisjonslys.jpg

Kjøpte et kit for mange år siden beregnet på ekstralys.

Det besto av en BA9 pæreholder med ledninger og to gummigjennomføringer.

Borret et 12mm hull i reflektoren, satte i foringen, stakk i pæreholderen + pære og koblet det til hjørnelysa til og begynne med. Pæreholderen selges på thorsov, clas ohlson etc.

 

Jeg har koblet de sammen med de orange hjørnelysa til en bryter. Så lenge du har bare to parklys kan du vel ha så mange posisjonslys du bare vil. Bare se på de juletrærne av noen lastebiler som går på veia. Man må bare kunne slå de av. Jeg var på BT for eu-kontroll og da gjorde jeg dem oppmerksom på at jeg hadde mekka på lysa mine, men at det bare var to parklys når bryteren sto på "parklys" og da var det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår