Lid Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Husk å skru av byggtørka før dere begynner å lakke da, Ellers kan det komme en smell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 det er jeg som skal lakkere innvendig og EDIT; motorrom, er en stund siden jeg har gjort det nå, så får starte litt rolig :) En 20-åring lakke den bilen??? Man, du er jo yngre enn bilen jo! :P Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 jepp, jeg skal lakkere deler av bilen ja ;) Er fortsatt bare 19 år :D. Jeg har jo lakkert en god del før, men det er en stund siden...... Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Sorry Henning, måtte starte uten deg... Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 nicenice! du gjør en skikkelig jobb! two thumbs up :thumb :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lid Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Blir kjempebra dette Ekkoj, er imponert over alt du får til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Kjempebra :) da trenger du ikke hjelp av meg..? Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Ekkoj, du imponerer mer og mer for hver update! Hvor mye erfaring har du med nedrivning/sveising/sparkling/lakkering, ja, alt du har gjort med Golfen, fra før av? Gjort mye lignende før? Du imponerer som sagt stoort, og bilen blir knasen! :respect Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remster Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 hohoho. se her ja., HERLIG farge. mangler bare hulken outfit nå Joakim :p detta blir grøøøønt. Siter Prosjekt Rolfsburg -87 Golf Gti 16v *85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt. *84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Mars 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Blei litt kjapp den oppdateringen istad.. så her kommer "fullversjonen" (kan hende det er noen bilder som er postet to ganger, men skitt au, er for trøtt til å sjekke en gang til) Starta dagen med å nappe ut taktrekket Så blei det litt maskering Så rota vi litt for å få riktig trykk på lufta, noe som var greit fordi da fikk propanovnen jobba litt... fikk opp ganske så koselig temperatur etterhvert. Så bar det igang. I tilfelle noen lurer, så er dette Hagmans to komponent grunning. Slik så det ut når vi var ferdig. Blei litt knapt med 1 boks med grunning, men bare vi droppa asfaltplatene så gikk det fint I det vi skulle til å begynne med lakkinga dukka denne fyren opp.... ( RA ) Her sitter Stian som lakka for meg og er godt igang med grønnfargen Ddet blei desverre for lite lakk til å få ferdig inni bilen... kanskje ikke så rart når jeg så hva RA dreiv med når vi snudde ryggen til... Lakken skal sprutes på , ikke helles på... (ok da, så skyltes det det at lakkerern hadde misforstått litt hva som skulle lakkes) Bildene av "ferdig" lakk ser dere over, men her er et til Lakkinga gikk bra, fikk bittelite granne sig, men kun et sted. Desverre blei det litt støv, men det hadde jeg vel regna med. Angående fargen, så kikka jeg på den oppe på pc'n hos Rakiste istad og der så den jo ikke ut... Så, den må nok oppleves... Men, den er veeeldig grønn ja. Kjempebra :) da trenger du ikke hjelp av meg..? Nei, kompisen min kunne alikvel, så da blei det til det, men takk for tilbud om hjelp. Ekkoj, du imponerer mer og mer for hver update!Hvor mye erfaring har du med nedrivning/sveising/sparkling/lakkering, ja, alt du har gjort med Golfen, fra før av? Gjort mye lignende før? Du imponerer som sagt stoort, og bilen blir knasen! :respect Jeg har ingen erfaring jeg.. har vaska og polert biler før, that's it :) hohoho. se her ja., HERLIG farge. mangler bare hulken outfit nå Joakim :p detta blir grøøøønt. Bare vent til du får se den du :p Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 den er grei! det ble nydelig! gleder meg til å se denne ferdig :D Var det forresten Lofotengrønn? Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Fikk vært på verkstedet litt idag også. Monterte understellet igjen. Den ene bærearmen var fryktlig trang å få på , tror det er et eller annet snusk i "holderen", men det gikk etter en stund med hammer og annet stort verktøy :p Fikk også på gti caliperene, måtte modifisere bremsskjoldet litt for å få plass, så det blir spennende å se hvordan det blir om når jeg får på skivene. Bak: Så fikk jeg endelig sluppet bilen ned på hjula igjen for første gang på aldri så lenge. Bilen er latterlig lett uten motor og alt det andre, lille meg kan nesten uten å anstrenge meg flytte bilen til siden ved å løfte den :) Tok også litt fler bilder av lakken, bær over med meg folkens, jeg synes dette er fryktlig stas :p Fikk også fresha opp litt biter som skal monteres snart, blandt annet denne den er grei! det ble nydelig! gleder meg til å se denne ferdig :D Var det forresten Lofotengrønn? Ja, det skal være lofotengrønn, men den er ikke helt lik den jeg har lakka innerskjermene med... hmm, lurer på hvem som har blanda feil... Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Vet hvor morro det er å lakkere selv så jeg forstår at du syns det er stas! Klør i fingra etter å lakkere selv! Stå på du! Du gjør en utrolig bra jobb! Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Ja, det skal være lofotengrønn, men den er ikke helt lik den jeg har lakka innerskjermene med... hmm, lurer på hvem som har blanda feil... Det var sprayboks du lakka innerskjermen med eller? Hadde en boks som skulle være samme farge som min, (Pargasblau), den var mye lysere enn selve bilen. Burde vært omvendt da bilen burde vært falma (Den er ikke falma da, men lakken BURDE vært mye friskere, denne var så blass og stygg). Men det spiller ingen rolle for meg da det kun var for å dekke litt her og der mens den står til lagring. :) Uansett! Det her blir helt knall... liker fargen :) Må være en god følelse og få den ned på hjula igjen etter så lang tid! Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Dette blir jo bare nydelig! Ferdig til 17. mai denne? :D ;) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg