Stingah Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Hei Kom over nytt luftfilter til kjærra på powerzone til halv pris. Så sjekka jeg litt ang. montering. Ser det er no sensorer (?) i allefall noen ledinger som går inn i innsugnings-røret. Skal jeg montere luftfiltret etter disse eller? Skjønte liksom ikke helt hvordan det skulle la seg gjøre. Ser det er mange som har montert lignende filtre i golfene her på forumet så dette bør jo være en smal sak. :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjelli Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Skal du ha åpent filter på en diesel bil må du ha Orginalt K&N . Disse skal ikke oljes inn og funger mye bedre på en diesel bil. Det som skjer er at den spiser lmm og det kan bli dyrt i lengden. Dette er hva jeg har lest . =) assman Siter [X]Golf 4 TDI Highline [X]VW Corrado VR6 =)=) Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla Opel Combo - Perfekt Båtsøkke Sport lukter bensin,idrett lukter svette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet September 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 spiser lmm? Hva vil det si? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjelli Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Luftmengdemåleren blir så full av dritt at den går i stykker.. du klarer gjerne å rense den med rødsprit noen ganger men ikke alltid :( en ny slik en ligger på rett over 1000 spænn.. -Bjelland Siter [X]Golf 4 TDI Highline [X]VW Corrado VR6 =)=) Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla Opel Combo - Perfekt Båtsøkke Sport lukter bensin,idrett lukter svette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet September 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 hvor er det du har lest dette? hehe. Nei det er utrolig mange på forumet her som har åpent filter og jeg har aldri hørt om dette. Men uansett, om jeg merker at dette skjer så er det jo ikke værre enn at jeg kan sette inn det orginale igjen..? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Bjelli... Har du vært og snakket med VWaudi nå eller? hehe... Det med at filteret tar knekken på luftmassemåleren, er det meget så mange meninger om gitt.... Det kommer litt ann på typen LMM du har. Den av Bosch, er typen som ryker lettest, men det av Hitachi(tror jeg den heter), ryker meget sjelden.... Stingah. du har vel 90 hk? motortype ALH??? da har du antakelig LMM av type Bosch. Det har jeg også, men min har holdt i snart 2 år nå... ikke noe problem med det... Med åpent filter,, Og fetere lyd får du også... Løp og kjøp.... Tar LMM din kvelden, bytter du til filterboksen din igjen... da kan det faktisk hende det er mulig å få dette på reklamasjon. hellothere Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet September 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Takk takk. Endelig en som jeg vet har peil :) Så han vwaudi hadde vært plaga med dette ja.. Men herregud, noen sjangser må man jo ta ;) Men takk for svaret. Jeg har 90 hk, motortype er jeg ikke sikker på. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjelli Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Har lest litt på vwaudi-club forumet jeg hehe pluss snakka med en på gatebil som hadde tatt knekken på 3 stk på 18mnd.. men jeg har ikke prøvd selv derfor jeg skrev at jeg hadde kun lest dette å ikke testet det i praksis :P ;) -Bjelland Siter [X]Golf 4 TDI Highline [X]VW Corrado VR6 =)=) Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla Opel Combo - Perfekt Båtsøkke Sport lukter bensin,idrett lukter svette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet September 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 da sier vi det slik: jeg setter i luftfilteret, begynner lmm å fuske så tar jeg det ut og setter i orginalt igjen. capiche? Over til det tråden faktisk omhandlet (!) : Hvordan er det med monteringen av dette? Noen som har bilder/guide etc.? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg