Gå til innhold

Sr20ve


primeraLXs

Anbefalte innlegg

Prøv å kontakte TRS Autoteknikk (http://www.trs-autoteknikk.no). Mulig de kan hjelpe deg med den biten..ellers kan du jo alltids prøve f.eks http://www.motorimport.dk da disse har en del kontakter i Japan, så vidt jeg har fått med meg, og kan som regel skaffe det meste.

Hvis du skulle finne en, eller finne muligheter til å ftak i en, kom gjerne med detaljer om pris, frakt, ventetid, kontakter osv..det hadde vært ny og fin info for dette forumet :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, de tenkte jeg ikke på i farta. Men..jeg har egentlig hørt mye dritt om dem. Folk som har blitt lurt, på den ene eller den andre måten, og aldri fått tilbake spenna sine. Og dette er folk i USA, som bor i samme by som de folka holder til..da er det vanskelig nok, og så kan man jo tenke seg marerittet det blir å legge ut 10 000 for en motor som er i stykker når du får den, og så ligger firmaet på andre siden av atlanteren og er vanskelige i tillegg...

Kjedelige saker..menmen, finnes mye folk som er fornøyde med dem og da. Som alltid hører man klageskrikene høyest :)

Men selv om det blir litt dyrere å handle fra noen her hjemme, ville jeg gladelig gjort det for den ekstra sikkerheten det gir..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, de tenkte jeg ikke på i farta. Men..jeg har egentlig hørt mye dritt om dem. Folk som har blitt lurt, på den ene eller den andre måten, og aldri fått tilbake spenna sine. Og dette er folk i USA, som bor i samme by som de folka holder til..da er det vanskelig nok, og så kan man jo tenke seg marerittet det blir å legge ut 10 000 for en motor som er i stykker når du får den, og så ligger firmaet på andre siden av atlanteren og er vanskelige i tillegg...

Kjedelige saker..menmen, finnes mye folk som er fornøyde med dem og da. Som alltid hører man klageskrikene høyest :)

Men selv om det blir litt dyrere å handle fra noen her hjemme, ville jeg gladelig gjort det for den ekstra sikkerheten det gir..

 

Stort sett har det dreid seg om normale saker der motorer har vært slitte. De komptester men ikke noe mer.. Enkelte forhandlere åpner motor mot betaling men dette er ikke normal prosedyre. Så mao så kjøper man en brukt motor uten garanti..

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRS kan skaffe.

 

Har spurt om dette før, og det sitter ofte en sånn tiptronic girkasse på de og ikke alltid er ECU og ledningsnett med. De kan få tak i front-cuts til 30000-35000,-.

Kun motor uten ECU, ledningsnett og gir mellom 15000-20000,-.

 

Vær forberedt på å betale 1/3 av summen i depositum, hvis du bestiller.

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..man KAN vel få motoren til å funke med eksisterende ledningsnett, og noen RPM-switcher til å ta seg av cam-shiftinga...men blir mye knot da..

Ellers passer vel eksisterende girkasse på, og det er jo greit for de som ikke vil ha den..6-CVT kassa (eller hva den nå heter)...

Så det kan nok funke det, med litt knoting, skulle man tro.

 

P10SRi: Jau, som sagt er det mye folk som er fornøyde med dem og, og man hører alltid klagene høyest vettu :)

 

eGtTurbo: Hmmmm..er ikke det litt..uansvarlig? Eller, jeg holdt på å sii..jeg kunne aldri tenkt meg å legge ut 20-30 000 for noe jeg ikke har peiling på at vil fungere før jeg har det foran meg liksom..Men jeg vet ikke, det er kanskje vanlig prosedyre. Ellers har jeg hørt om folk som har hatt problemer med mye annet hos JGY enn bare motorene..clutcher bl.a. som ikke har vært det kunden bestilte, som i tillegg var forsinka, og så ville ikke firmaet gi hverken penger eller en annen clutch tilbake osv...mye surr.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er enig i at det firma der ikke er 100% .. på en annen side er jeg selv klar over hvor vanskelig det er å drive et firma som forhandler med stort sett amerikansk ungdom der det ofte er uklarheter rundt ting som feks modell, type, avtalt pris osv. I tillegg har jeg sett at folk tar opp problemer på forum før de gir forhandler en sjans....

 

Men jeg hadde ikke forhåndsbetalt noe til de jeg heller altså... Bare påpeker at jeg ikke helt er med på å dømme de nord og ned.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er vi enige:)

Jeg er helt med på at å drive med sånne ting sannsynligvis er mye trøbbel, da det er større eller mindre forskjeller fra modell til modell, og at kundene alltid vil at alt skal være -helt- 100%, noe som ikke er enkelt når man driver med brukte ting til "feil" bilmodeller...

Og som sagt så hører man alltid de som klager, for de som er fornøyde lager ikke like mye leven ut av seg, så derfor kan et par misfornøyde kunder bety sykt mye dårlig PR for et firma...men det er jo sånn ting fungerer tydeligvis.

Jeg har også prøvd å være forsiktig med å dømme firmaer før jeg har vært igjennom alle muligheter, da det er ett spesielt firma som blir betraktet som temmelig seriøst i Norge, som jeg har hatt rimelig dårlig erfaring med, men maser jo ikke om det over hele forumet av den grunn :)

 

Moralen er vel egentlig å vise litt forsiktighet i alle saker, og sjekke opp de man kjøper fra godt på forhånd. Kanskje også alliere seg med noen på andre siden av dammen, så de kan kontrollere eventuelle varer for en før de blir sendt fra statene. Koster litt mer penger, men er verdt det i mine øyne :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..man KAN vel få motoren til å funke med eksisterende ledningsnett, og noen RPM-switcher til å ta seg av cam-shiftinga...men blir mye knot da..

Ellers passer vel eksisterende girkasse på, og det er jo greit for de som ikke vil ha den..6-CVT kassa (eller hva den nå heter)...

Så det kan nok funke det, med litt knoting, skulle man tro.

 

Ja jøss. Du kan bruke eksisterende ledningsnett, fordeler og luftmengdemåler + en ECU fra Jim Wolf Technology, samt 'solenoider'. Tror jeg har dette fra JGY nettsidene.

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår