Gå til innhold

Smartklubb i norge!?


Tintman

Anbefalte innlegg

Ja, fantastisk bil.. uten tvil..

Jeg bor I Oslo.. Nordstrand nermere bestemt. Vet om en i Ski som har en roadster, en på Bekkelaget.. og en til jeg har sett på nordstrand...

 

Har du gjort noe med bilen.. eller er den helt orginal?

 

 

Bilen er ganske så orginal... Eneste er at jeg byttet ut høyttalerne i dørene i dag!! hehe den søppla skulle ihvertfall ut. Har satt inn noen fra Pioneer. TS-A1311!! 3-veis saker som spiller mye bedre. Ellers er bilen allerede satt opp med satnav headunit fra Alpine og carphone fra Nokia... Neste jeg vurderer er å få inn en dump valve.. men må sjekke d litt opp mot garanti og slikt!! vil jo nødig gjøre noe som tuller til den.. Ellers blir det å få inn en sub fra Pioneer, så lyden blir tilfredsstillende.

 

Håper videre at vi kan sikte litt fremover og kanskje få til en bil treff og da kanskje også på bane. hadde jo vært gøy å få prøvd denne bilen under ordnede forhold.

 

Hilsen

Poztmanpat

Poztmanpat

BRABUS - Got to love it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har akkurat satt inn en pioneer-sub i min bil. Passer rimelig 100%. Kan sende over ett par bilder ved anledning, så får du se hvordan det ble:D

 

Bilen er ganske så orginal... Eneste er at jeg byttet ut høyttalerne i dørene i dag!! hehe den søppla skulle ihvertfall ut. Har satt inn noen fra Pioneer. TS-A1311!! 3-veis saker som spiller mye bedre. Ellers er bilen allerede satt opp med satnav headunit fra Alpine og carphone fra Nokia... Neste jeg vurderer er å få inn en dump valve.. men må sjekke d litt opp mot garanti og slikt!! vil jo nødig gjøre noe som tuller til den.. Ellers blir det å få inn en sub fra Pioneer, så lyden blir tilfredsstillende.

 

Håper videre at vi kan sikte litt fremover og kanskje få til en bil treff og da kanskje også på bane. hadde jo vært gøy å få prøvd denne bilen under ordnede forhold.

 

Hilsen

Poztmanpat

Toyota Hiace 2009 2,5 D4D 4x4, 117Hk, lang type, 250.000 km og snart innkjørt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en alpine sub i min.. lyden blir så fantastisk mye bedre!!

Sia ble laget på fem minutter.. vennligst ingen kommentarer på skrivefeil osv :)

Alpine sub + speakers

 

Siden min

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en kjempeoverraskelse i går. Klimarørene inn/ut på pumpa er vibrert tvers av. Bilen er i dag gått 24.000 km, og møkka har altså tatt kveld. AutoStern skal ha 10.000,- kr (ikke 9.800 eller 10.250 kr) for å skifte ut rørene med nye orginale, feilkonstruerte, møkkarør som sikkert ikke varer mer enn 20.000 km de heller. :ex_machin

 

Så ett lite varsko til dere andre; Om dere har klimaanlegg som ikke virker, få dette inspisert før garantien går ut. AutoStern sier at det ikke eksisterer noen tilbakekalling på dette problemet, noe som overrasker stort. Så du ikke har den klemma som holder aluminiumsrørene sammen, så gjør noe med dette fort!

Toyota Hiace 2009 2,5 D4D 4x4, 117Hk, lang type, 250.000 km og snart innkjørt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en kjempeoverraskelse i går. Klimarørene inn/ut på pumpa er vibrert tvers av. Bilen er i dag gått 24.000 km, og møkka har altså tatt kveld. AutoStern skal ha 10.000,- kr (ikke 9.800 eller 10.250 kr) for å skifte ut rørene med nye orginale, feilkonstruerte, møkkarør som sikkert ikke varer mer enn 20.000 km de heller. :ex_machin

 

Så ett lite varsko til dere andre; Om dere har klimaanlegg som ikke virker, få dette inspisert før garantien går ut. AutoStern sier at det ikke eksisterer noen tilbakekalling på dette problemet, noe som overrasker stort. Så du ikke har den klemma som holder aluminiumsrørene sammen, så gjør noe med dette fort!

 

Da var det altså flere med samme problem, stusset litt over at både tak og klima var byttet på min Roadster Coupe da jeg kjøpte den... det var gjort bare et par måneder før jeg kjøpte den så får håpe det holder i laang tid...hehe en annen ting jeg måtte fikse forrige uke var beslagene som holder glass taket bak på Coupen, jeg har en 2003/06 modell, og lakken flasset rett og slett av på begge hengslene... noen som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i tyskland å hentet bilene hos forhandler, så hadde han ca 12-15 stykker som var til salgs. Mange av disse hadde samme problem. Tror det er gjort endel forbedringer etter 06/2003, men er ikke helt sikker. Min flasser ikke, men sort bil med sølvhengsler på bagasjeluka!? Nope, de skal lakkes de åsså. Ett annet problem er at etter at jeg monterte spacere på 25mm foran på hver side, så begynner det å bli dårlig med lakk foran bakskjermene, og vannsøylene står rett til himmels fra bakhjulene i regnvær. Men så har jeg spacere der på 35mm på hver side bak da.

 

For alle dere smartinger som kunne tenke dere å dra igang en smartklubb i norge. Kom med forslag til navn på klubben. Interessen er dær, men vi må nesten begynne en plass... :iconsm

Toyota Hiace 2009 2,5 D4D 4x4, 117Hk, lang type, 250.000 km og snart innkjørt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt over 22 000 med min nå, ikke hatt noen problemer.. men kanskje like greit å få på den "klemma" dere prater om?..

 

Hvis du går inn på tintorama.no og sender meg en mail, så skal jeg sende over bildet til deg åsså, Phantom3D.

 

Klarte ikke la det være å sende en ny email til AutoStern, bare for å få bekreftet prisen. 10.000,- var et tilbud. Den egentlige prisen skulle være på 13.641,- kr. Noe som ryker etter de neste 20.000 km!!! Så da kan vi alle kalkulere inn 13.000 i driftskostnader pr år, bare på klimaanlegget. Med slike priser kommer vi alle til å bli invitert på julebordet til AutoStern. chef

Toyota Hiace 2009 2,5 D4D 4x4, 117Hk, lang type, 250.000 km og snart innkjørt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skiftet ut rørene 2 ganger siden jeg kjøpte min roadster i 2003. Fikk det på garantien begge gangene! Første gang var i mai 2004, og da sendte jeg bilen til Hedin Bil i Gøteborg. der fikk jeg beskjed om at det var "claim" på dette problemet. Og andre gang var i september 2005, fikk og dette på garantien. Der har jeg et skriv fra Autostern der de sier dette skal ta 1.6 timer å skifte rørene!!!!! ikke dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare slenge meg på resten her og fortelle at Klimaen ikke funka på min bil heller når jeg fikk den for noen mnd. siden! Har vært hos BoS og fått fiksa det på garanti!!! var samme problemet.. røret var knekt rett av. Her ser vi virkelig hvor mye vi har igjen for å få igang en klubb. Informasjon rundt hvilke feil som kan dukke opp og priser er unverlig når vi skal ta en prat med disse verksted gutta som prøver å robbe oss over en lav sko!!! hehe Greit å kunne nevne da at "men den jobben tar jo bare 1.6 timer!!"

Ellers ville jeg nok sjekka mer rundt garanti ol. på detta problemet, siden det er SÅ VANLIG.

 

Jeg får forresten ikke opp døra mi fra innsiden heller om dagen, no som har ryki inni døra! Venter bare på at BoS skal ringe meg å gi meg time. Er selvfølgelig garanti detta også da!

 

Patman

Poztmanpat

BRABUS - Got to love it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, klubb er litt viktig. Jeg ser for meg at flyten av informasjon om våre biler kan forbedres med å "klubbe" oss sammen. Og det er ett paradoks at det er bare ett autorisert smartverksted her til lands. Som bosatt i nordnorge, så er det lang vei til oslo og AutoStern. Det er både billigere og kortere for meg å kjøre over til sverige å få fikset på ting og tang. Og skulle jeg først kjøre til oslo, så er det jaggu ikke mange mil ekstra til tyskland. Og pengene ser det ut til at man sparer inn VELDIG fort... Om et verksted hadde investert de 120.000,- kronene det koster å få utdannet en mekaniker på smart, så hadde kanskje eksosanlegget fått en annen lyd... Da hadde det kanskje blitt konkurranse, og ikke monopol.

Toyota Hiace 2009 2,5 D4D 4x4, 117Hk, lang type, 250.000 km og snart innkjørt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår