Gå til innhold

Opel Vectra 96 mod. 1.7td

Ranger emnet


Antyoui

Anbefalte innlegg

X17DT-motoren har vel 81-82 (60kW) hestekrefter, noe som vil føles noe dødt, men den har også et moment på 168Nm, noe som er omrtrent det samme som 1.8i 16v bensinmotoren.

 

Jeg selv synes prisen er noe høy, da bilen begynner å bli litt gammel.

Selv betalte jeg 60.000 for en 98-model 1.8i 16v, stasjonsvogn (rød riktignok...).

Men om bilen er i bra tekninsk stand, med lite/ingenting rust, og velholdt, så kan muligens prisen være grei nok.

 

Registerreima skal byttes hver 60.000km, eller hvert 4'de år.

Ellers bør du se etter oljelekkasje ifra motor, er vel ganske vanlig har jeg forstått. Motorene pleier å gå i det uendelige, når de får det stellet de trenger.

 

Det som også bør sjekkes, er spesielt skjermbuene bak. Ofte er det rust der.

Foringene bak har jeg selv inntrykk av at ikke har for lang levetid.

 

Ellers, ting som er dyre å få fikset/skiftet:

 

ABS - alle delene her koster en god slump penger.

Har selv nettopp bytta ABS-pumpe/styring, noe som kostet nesten 3000,- for en brukt del.

 

Hjullager: Koster bortimot 2000,- per side bak. Er andre her på forumet som har byttet disse, og fått oppleve prisene på de.

 

Registerreim: Fikk en bekjent til å skifte min da den skulle byttes.

Tror det koster ifra 3.000 og oppimot 6-7.000 for dette byttet.

 

 

Ellers så kommer jeg ikke på så mye mer i farten.

Mulig jeg virker noe negativ, men, er bare sånn jeg er.

De fleste delene til disse bilene er ikke så dyre å handle og er lett å skaffe (nye og brukte).

Bilene er holdbare, men som ellers, så er det jo alltid noe som ryker:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no hatt bilen til naf kontroll. Dei anbefalte ikkje kjøp. Her er kva dei skreiv i feilmeldingane:

 

HC i kjølesystem: For høyt HC-innhold i kjølesystem. Dette indikerer gjennomslag fra forbrenningskammer. Sannsynlig feilkilde er defekt topp-pakning eller sprekk i topplokk.

 

 

Dei sa at det brusa litt i kjøleveska. ..Kjørte bilen på opel og la fram feilen der, han sa at han hadde ikkje gjort noke med det, for han tvilte på at det var topp pakningen. Det var vist veldig sjelden en slik feil forekomm på dei motorane...

 

noken her som har slike erfaringa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte en 97 mod vectra stv 20dtl i 2002 for 95000. da jeg kjøpte den hadde den gått 200000. nå har den gått 300000 :dj

har skita vannpumpe,dynamo,noen foringer,ett styreledd, bremseklosser og skiver,slammerstag . jeg er i hvertfall fornøyd med d kjøpe, angrer ikke et sekund :)

opel zafira opc 2007

opel vectra stv 20 DTH 1997

opel calibra 20 i 16v 1991

http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår