Spanjis Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Ladet et bilbatteri(55) i dag, etter 4timer viste det på laderen at det var ferdig ladet. I manualen står det at det tar ca. 12 timer å lade det. Batteriet viser 12.4V. Er dette rett? Siter Passat 1.8 Highline 98-modell Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Er batteriet fullladet er ladestrømmen 0 Ampere. Ladestrømmen kan du lese av på billaderen. Spenningen på bilbatteriet forteller deg ganske lite, jeg ser liten vist i det hele tatt å måle den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Kjøp en syremåler, hvis det ikke er vedlikeholdsfritt batteri da. Syrevekt 1.28 er fullladet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåkonV Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 ett frisk syrebatteri skal ha 12.6 i fullada mudus og et "gele" batteri skal ha 12.8 Synst eg å huske. rett meg om eg tar feil Siter Senator 3.0 24v ;) Solgt doh Golf 1.8 SOLGT Ascona 1.6 . Spikar Vectra 1.7td SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Rett etter at du tar batteriet av laderen pleier det som regel å være litt høyere spenninga før batteriet har roa seg. 12,4 V er helt greit det. ------------------------- Er batteriet fullladet er ladestrømmen 0 Ampere. Ladestrømmen kan du lese av på billaderen. Spenningen på bilbatteriet forteller deg ganske lite, jeg ser liten vist i det hele tatt å måle den... Spenninga på batteriet er egentlig ganske vesentlig, hvis batteriet f.eks. har vært helt utlada er det ikke sikkert du får tilbake like bra spenning. Ladestrømmen på laderen forteller deg egentlig ikke annet enn at batteriet tar til seg strøm. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg