Trespasser Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Vurderer å kjøpe en G60. Han karen som har den nå har hatt den i 7år. Han har aldrig overhalt G-Laderen. Skal ikke denne laderen overhales hver 40000km eller noe? Bilen er ikke trimmet. Siter Seat Leon Top Sport 4x4 '01 (x) Nissan Cherry GT Turbo '85 - Solgt (x) Escort RS Turbo '88 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 40 000 km er fint ved pen kjøring (pent frem til motor er varm) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trespasser Skrevet September 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Akkurat... Dvs. at det ikke er så smart å kjøpe en G60 som har kjørt 7 år uten overhaling av laderen? Siter Seat Leon Top Sport 4x4 '01 (x) Nissan Cherry GT Turbo '85 - Solgt (x) Escort RS Turbo '88 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Er da bare å overhale den hvis du kjøper den da :) Men jeg ville heller byttet til turbo.. Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trespasser Skrevet September 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Er dyrt å bytte til turbo da... Men har tenkt på det. Er jo en mulighet å kjøre den til laderen dør, for så å bytte til turbo :) Siter Seat Leon Top Sport 4x4 '01 (x) Nissan Cherry GT Turbo '85 - Solgt (x) Escort RS Turbo '88 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Har turbokit liggende jeg;) Pm meg viss du vill ha ;) Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Sendt deg en Pm om min G60 Turbo til salgs Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Det kan jo hende at G-laderen funker fint... Alt kommer jo an på hva du må betale for herligheten også. Ligger prisen på 10 lapper, så bør ikke det å kjøpe ny G-lader være noe stort problem... Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Eller så er jo min G60 16v turbo til salgs... :cab http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=857869 Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Akkurat... Dvs. at det ikke er så smart å kjøpe en G60 som har kjørt 7 år uten overhaling av laderen? Du kan jo prøve å prute. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 En g-lader skal overhales hver 40-80000 km avhengig av kjøremønster og ladehjulstørrelse. Har man kjørt sju år uten overhaling er det meget sannsynlig at det er på høytid å overhale den. En overhaling av laderen koster fra litt over 5000 kr, og en ny fra Møller om det viser seg at det ikke gå å overhale den koster 26500,- ====>prut. En grei indikator på slitasjen på laderen er ladetrykk, men det sier ikke nødvendigvis alt. Du kan sjekke ladetrykk på kjørecomputer Sakset fra SNS Tuning 1. Start Motor 2. Move the MFA selector to "2" 3. Press and hold the MFA end button (keep holding) 4. Stop motor 5. Start Motor 6. Release the MFA end button. 7. Press the MFA End button one time. You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance. Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got. A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape! USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments 15 200 -23.7 55 400 -17.8 90 600 -11.9 127 800 -5.9 148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed) 172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak) 192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak) 211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak) 228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley) 242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger) 255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallyegolf Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 over haling av lader er jo ikke noe dyrt. Folk skal ha det til at det koster skjorta å overhale. Synes ikke 5-6000kr e gale å betale hver 40.000-80.000km. Hvis du kjøper, ville eg ikke kjørt med laderen til den e kaputt, kan fort bli veeeldig dyrt. Ser du hadde rs turbo før. Tipper du skrudde deg ihjel og hadde bare trøbbel!! (min erfaring med rst)Hadde det sjøl før eg Kjøpte meg g60, og har ikke hatt et jæ¤#¤& problem;) Gå for g60, e helt konge. Siter VW Golf g60 Rallye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trespasser Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Hadde RST'en i 1 år. Jeg hadde så og si aldrig problemer med den. Eneste gangene jeg skrudde på den var når jeg skulle stille turbotrykket ;) Var og testa en Golf II G60 Turbo i helga... Sykt sprek! Sikkle sikkle. Eneste som er litt problem er at bilen må jobbes litt med. Jeg har ikke tid eller erfaring til det... Surt! Siter Seat Leon Top Sport 4x4 '01 (x) Nissan Cherry GT Turbo '85 - Solgt (x) Escort RS Turbo '88 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallyegolf Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 En g-lader skal overhales hver 40-80000 km avhengig av kjøremønster og ladehjulstørrelse. Har man kjørt sju år uten overhaling er det meget sannsynlig at det er på høytid å overhale den. En overhaling av laderen koster fra litt over 5000 kr, og en ny fra Møller om det viser seg at det ikke gå å overhale den koster 26500,- ====>prut. En grei indikator på slitasjen på laderen er ladetrykk, men det sier ikke nødvendigvis alt. Du kan sjekke ladetrykk på kjørecomputer Sakset fra SNS Tuning 1. Start Motor 2. Move the MFA selector to "2" 3. Press and hold the MFA end button (keep holding) 4. Stop motor 5. Start Motor 6. Release the MFA end button. 7. Press the MFA End button one time. You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance. Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got. A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape! USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments 15 200 -23.7 55 400 -17.8 90 600 -11.9 127 800 -5.9 148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed) 172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak) 192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak) 211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak) 228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley) 242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger) 255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!) Ser det du har klippet ut fra sns sine sider. Testet dette med kjøre komp på min og da stod det 2266. Hva betyr dette? Kjører 68mm ladehjul på urørt lader. Leser 0,8 bar på på ladetrykks måleren. Siter VW Golf g60 Rallye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Ser det du har klippet ut fra sns sine sider. Testet dette med kjøre komp på min og da stod det 2266. Hva betyr dette? Kjører 68mm ladehjul på urørt lader. Leser 0,8 bar på på ladetrykks måleren. 2266 er vel ca 1,266 bar, men MFA måleren er ganske unøyaktig Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.