Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
bilgal86

gtv oppgraderinger

Rate this topic

Recommended Posts

Carroseria har en del, samt MT Motor i Sverige. Powerflex.no har foringer til en grei pris. EB Spares i England har det aller meste av deler du kan få brukt for.

 

Ellers har du:

http://klubbalfaromeo.no/

 

http://www.alfapower.nu/portal.php

 

Begge disse sidene inkludert foruma vil gi deg masse info. Eg har nå tredje tranakslingbil, en 75, og deler er ikkje problem. Til og med før internettets storhetstid da eg hadde en 1980 mod GTV var det nada problem. Men glem Motor Forum når det gjelder gammel Alfa.

 

Men du får en herlige kjøreglede gratis med på kjøpet :wave

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.ahmotorsports.co.uk har mye rart til alfa. Også gtv'en. Motor for det meste.

 

RSR-kit(Ron Simons Racing) er jo ikke helt feil, men er dyrt. Men har også mye løse deler.

 

RSR finner du her: http://www.alfaromeo-performanceparts.com

 

http://www.ebspares.co.uk har også deler.

 

Understell bør gjerne oppgraderes med tykkere torsjonsstag framme, samt stabstag. Muligens den beste oppgraderingen for pengene. Powerflex-foringer kan også være en god investering. Hold deg unna gule koni... Passer ikke bra på 116-serie.

 

Men ta deg en tur på http://www.klubbalfaromeo.no finner interessante linker osv. der.

 

Edit: angående bremser BAK kan det være lurt å splitte kalipperne i to, sette på en spacer i mellom som har samme form og kanaler(dreies). Og montere ventilerte skiver. Vet ikke helt hvor stor denne spaceren skal være,men det finner vi tidsnok ut. Holder på å bygge en GTV om til 3,0l sammen med en kompis. Motor fra 75'n. Skal selvsagtmodifisere understell så til de grader... jerkoff

 

 

Mvh en GTV-fan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etter som eg har forstått så er det på casterstaget framme samt på Wattlinken bak det svarer seg mest med oppgradering av foringer. På casterstaget kan du gjerne sette på unibolt fra en Bertone for beste resultat. Men da er det stål mot stål.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Etter som eg har forstått så er det på casterstaget framme samt på Wattlinken bak det svarer seg mest med oppgradering av foringer. På casterstaget kan du gjerne sette på unibolt fra en Bertone for beste resultat. Men da er det stål mot stål.

 

Hørte noe snakk om å bytte til unibolt på casterstaget fra 105-serie når vi var på ID. Noen som mente det var noe av det beste som kunne gjøres per krone. Han snakka om at hjula ble pressa veldig bakover med myke foringer, vet du hvordan det egentlig hjelper?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det vil holde hjula mye meir i rett posisjon, men vil ødelegge komforen, har selv montert polyflexforinger som en god mellomting siden bilen skal brukes kvar dag, samt til Revekjøring. Selv har eg heller liten peiling på understell, så å forklare hvorfor det er bra sliter eg litt med.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.