Gå til innhold

Bytte motor i GD utgave

Ranger emnet


LMB__

Anbefalte innlegg

kommer litt ann på, har du 8v insprøytning ? eller forgasser ? har du forgasser så må du bytte motor ;) understell og ledningsnettet, viss du har insprøytning slipper du å bytte ledningsnettet... holder på å skifte motoren (og) på min nå, ligger i prosjekt tråden :)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yess... har innsprut... jeg snakka med en på huggeri i dag... han mente jeg måtte bytte hjernen til motoren også... trengs det eller?

 

fikk motor og hjerne for 5000

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men trenger jeg å bytte understell for og bytte motor a?

 

funker den gamle girkassa mi med den nye motoren eller ossen blir det?'

noe mere jeg trenger å vite om før jeg handler?

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ventilerte skjiver foran og tromler bak... om det er eu godkjennin du tenker på så vil nok det går bra for det er nabon som godkjenner den...

 

men luftmengdemåler å slik a ? følger det med motoren eller må det kjøpes utenom?

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei... det sies at det er det samme ledningsnettet på 2.0i 8v og 2.0i 16v, men denne kontankta som sitter oppå fordeleren i 16ventileren, finner jeg ikke igjen i motorrommet på 8vent.

 

 

bilde: DSC00156.JPG

 

 

beklager så stort bilde...

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var å snakka med en på mazda i dag... han hadde bytta motor på akkurat samme biler... måtte bytte en del av ledningssystemet. det var også mulig å bygge om en 140 hester 16vent til en 148, trengte å bytte eksos manifolden og luftmengdemåler og hjærne. det må det være mulig å få tak i fra sverge vel? hehe

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte mere på at det er omtrent standard med 16ventiler i sverge + mye billigere... og få det godkjent veit jeg ikke ossen går... han sa bare at det var det som måtte byttes for og få 8 hester til. om du kjenner en som har et verksted som driver eu ok, så fikser du det lett vil jeg tro.. eller så er det jo bare å montere en katalysator midlertidig mens den skal på godkjenning da...

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår