Gå til innhold

Vindusheis

Ranger emnet


vw-Power

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om noen vet hvor jeg får kjøpt di plast festene som er nederst på ruta og som sitter på wirene? di har nemlig knekt :mad:

møller hadde det ikke, selges bare komplett med plata og allt.....1200,-

Har hørt om att det finnes reprasjons-kit til dette :)

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rep, sett liggende...

Det inneholder vindusheisen, inkl. wire samt metallbraketter som erstatter plast-driten som sitter der orginalt...

Bytta faktisk det på min bil idag...Hehe...Ruta forsvant nedi døra gitt...!

Var litt jobb, må ta av dørtrekket, ta ut vinduet, løsne låsemekanismen i døra og ta ut låsen....Deretter kan du ta ut hele "metallkasetten" med vindusheisen som sitter i døra.

 

Send meg PM om du vil ha... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rep, sett liggende...

Det inneholder vindusheisen, inkl. wire samt metallbraketter som erstatter plast-driten som sitter der orginalt...

Bytta faktisk det på min bil idag...Hehe...Ruta forsvant nedi døra gitt...!

Var litt jobb, må ta av dørtrekket, ta ut vinduet, løsne låsemekanismen i døra og ta ut låsen....Deretter kan du ta ut hele "metallkasetten" med vindusheisen som sitter i døra.

 

Send meg PM om du vil ha... :)[/quote

Fikk kjøpt rep sett hos Møller jeg, Dahles Auto. Var rest ordre til Norge den metallpalta så det måtte selge rep settet! Kosta halvparten ca. Skjønner ikke helt hvorfor du måtte ta ut vinduet og låsen, det gjorde ikke jeg. Men fått et problem med den låse pinnen bare..

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsepinnen til døra (Som går ned når du låser døra) sitter i dørlåsen, som igjen er poppa fast i den store metallkasetten...Så hvis du tok av metallkasetten uten å ta ut låsen har festebraketten til låsen ryki...

Hva gjorde du med vinduet da, lot det sitte i mens du tok ut kasetten?

Du må jo uansett ta av vinduet for å montere rep. settet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsepinnen til døra (Som går ned når du låser døra) sitter i dørlåsen, som igjen er poppa fast i den store metallkasetten...Så hvis du tok av metallkasetten uten å ta ut låsen har festebraketten til låsen ryki...

Hva gjorde du med vinduet da, lot det sitte i mens du tok ut kasetten?

Du må jo uansett ta av vinduet for å montere rep. settet.....

 

Å faen.. Ja satt med den låsepinnen i hånda..! Må jeg ha ny lås sier du da el? Tok ikke ut metallkassetten i det hele tatt. løsna vindu fra klipsa, og fikk tatt ut den metall plata. Det går fint når låsepinnen ikke er der.. hehe..

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å faen.. Ja satt med den låsepinnen i hånda..! Må jeg ha ny lås sier du da el? Tok ikke ut metallkassetten i det hele tatt. løsna vindu fra klipsa, og fikk tatt ut den metall plata. Det går fint når låsepinnen ikke er der.. hehe..

 

Hehe...Ups.... :D

Men har du bare bytta den ene holderen til vinduet?

Rep settet ser slik ut:

golf%20rep%20sett.jpg

 

Inneholder snelle med wire og 2 nye holdere+2 nye festebraketter....

For å bytte snella og wirene må ta ut kasetten i døra....

 

Tipper at pinnen i døra di verken går opp eller ned...?

I så fall må du få festa dørlåsen til kasetten igjen...

Kan sikkert lime det eller poppe det sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...Ups.... :D

Men har du bare bytta den ene holderen til vinduet?

Rep settet ser slik ut:

golf%20rep%20sett.jpg

 

Inneholder snelle med wire og 2 nye holdere+2 nye festebraketter....

For å bytte snella og wirene må ta ut kasetten i døra....

 

Tipper at pinnen i døra di verken går opp eller ned...?

I så fall må du få festa dørlåsen til kasetten igjen...

Kan sikkert lime det eller poppe det sammen...

 

Har bytta begge klipsa og wirene. Hvis du kaller den metallplata for kassetten, så ja den tok jeg ut. Det var da jeg drev å prøvde å ta ut den metallplata at den låsepinnen løsna.. Fikk bendt litt for mye i den plata så satt jeg med den i hånda. Ser en slags "spriral når jeg lyser inn der med lommelykt. Tipper enden på den låsepinnen skal inn der? Kan ikke skjønne hvordan jeg skal få festet den igjen? For den må jo festes etter at den metall plata sitter på. Er jo praktisk umulig å få på den plata hvis låsepinnen sitter på!

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. han mener nok selve låsekassa da han sier kassa.... er der låsepinnen sitter hektet fast... Nå har det seg slik at jeg har min gamle låsekasse liggende, så da tok jeg to bilder av hvordan dette skal sitte. er litt dårlig bilde tatt med mobil. men håper det kan hjelpe deg med problemet ditt.

 

1a-0001.jpg

 

1a-0002.jpg

 

Pinnen må festes før du monterer på plata igjen... er litt av en teknikk dette serru.. hehe :deng

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man behøver ikke ta av låsen. den siden der er den du ser da man tar av plata.

Klart du kan ta av låsen, men det er unødig mye jobb.

El, klart, kan jo være greit for å se hvordan den sitter da....

Ikke så vanskelig... men pass på når du monterer låsen igjen så du ikke strammer åpne-mekanismen fra utsiden for mye... for da får du faen ikke opp dørene igjen hvis du låser dem!!!!!!! Been There, Done That!!!!!! og dit vil ikke du.. jeg lover deg!!!! :fire:

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man behøver ikke ta av låsen. den siden der er den du ser da man tar av plata.

Klart du kan ta av låsen, men det er unødig mye jobb.

El, klart, kan jo være greit for å se hvordan den sitter da....

Ikke så vanskelig... men pass på når du monterer låsen igjen så du ikke strammer åpne-mekanismen fra utsiden for mye... for da får du faen ikke opp dørene igjen hvis du låser dem!!!!!!! Been There, Done That!!!!!! og dit vil ikke du.. jeg lover deg!!!! :fire:

 

Du må jo ta av låsen for å få hekta av strammesnora til håndtaket...

Strammesnora er festet i låsemakanismen som sitter poppa i metallkasetten...

Om jeg ikke husker skammelig feil nå da.... alacocaina

 

Er jo ikke akkurat mye jobb...1 Torx bak plastproppen i døra, så kan du dra ut hele låsesylinderen... :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår