safoll Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Ser at pluggene mine er til dels hvite fremme på stiften.. Går utifra at dette kommer pga varme, men jeg har ny bensinpumpe, samt at bensinfilteret akkurat har blitt skiftet. Kjører ikke på noe høyt turbotrykk heller. Hva kan dette ellers komme av? Har dessverre lekkasje på radiatoren min, slik at driftstemperaturen har kommet opp over 90 grader av og til, når bilen har stått på tomgang. Kan dette føre til at pluggene får hvit og brent stift? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinnan Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Pluggene skal ha lys farge ved elektroden.. Det er bare et tegn på at motoren forbrenner bensin/luft bladingen skikkelig .. kan bli ganske hvit ved mager blanding og.. men da får du ofte tenningsbank og.. Om motoren går varm spiller ingen rolle for pluggene.. det er en del hundre grader mer i forbrenningskammeret enn i kjølevæsken.. yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Ser at pluggene mine er til dels hvite fremme på stiften.. Går utifra at dette kommer pga varme, men jeg har ny bensinpumpe, samt at bensinfilteret akkurat har blitt skiftet. Kjører ikke på noe høyt turbotrykk heller. Hva kan dette ellers komme av?Har dessverre lekkasje på radiatoren min, slik at driftstemperaturen har kommet opp over 90 grader av og til, når bilen har stått på tomgang. Kan dette føre til at pluggene får hvit og brent stift? Hei, du kjører ikke med for varme plugger da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg