Carpo Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Sliter med en "klakk-klakk" lyd ved bakakslingen når jeg kjøre sakte gjennom streeten :P Blir ikke noe mer ved dumper eller noe slik.... Noen som har peil? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Foringer i momentstaga. Eller så kan det være sliten diferensial. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Foringer i momentstaga. Eller så kan det være sliten diferensial. Hvordan er symptonene på de forskjellige tinga da? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 diffrensialen vil lage forskjellige lyder ettersom fart og turtall varierer. Foringer vil lage klonke lyder når du gir på og slepper opp gassen slik at krafta i bakakselen går over i karosseri, eller når du svinger litt brått fram og tilbake, eller ved dumper... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 diffrensialen vil lage forskjellige lyder ettersom fart og turtall varierer. Foringer vil lage klonke lyder når du gir på og slepper opp gassen slik at krafta i bakakselen går over i karosseri, eller når du svinger litt brått fram og tilbake, eller ved dumper... det følger ikke turtallet. Men det er omtrent like my hele tiden når jeg kjører over dumper osv. Men det forsvinner litt når jeg gir på, men når jeg slipper gassen igjen så kommer lyden tilbake.. Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Jeg har og sånne klakk-klakk-lyder ved bakakslingen når jeg svinger brått til høyre / venstre... Vet ikke hva det er, men skal sjekke om det er nok olje på akslinga... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Jeg fikk også en klakke lyd bak på min Volvo. Fant ut at dette var skruene til nedre fjør skål som hadde løsnet litt. Dermed lå skålene og hoppet litt i dumper. Dette kan jo være en ting som har skjedd med deres biler også. PS: Bilen min er til salgs. ligger på kjøp og salg. Blå 850 T5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Har nettopp skiftet fjører både bak og framme, og skruene til fjørene strammet jeg med luftverktøy, så fjørene er det ikke. Lyden var der før jeg skifta fjører og er der fortsatt på min værtfall. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 en anna ting som kan lage klakk-klang lyder, er hvis du har orginal potte bak, og du gir på.. akselrerer fort så kan den begynne å hoppe :P og da slå atti karoseriet :P det skjedde på meg, skjønte ingenting.. lol Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 en anna ting som kan lage klakk-klang lyder, er hvis du har orginal potte bak, og du gir på.. akselrerer fort så kan den begynne å hoppe :P og da slå atti karoseriet :P det skjedde på meg, skjønte ingenting.. lol det med slag fra eksosanlegget kommer som regel av oppbrukte motorfester. som merkes spesielt godt med at alt vibrerer ved pådrag, eksosanlegget detter av osv osv.. samt at girstangen vandrer 5-10cm sidelengs.. i ett og samme gir edit: tror jeg har noen dårlige lager i bakakslingen min.. den har gått 560 000km. hvilke lager er det mest sannsynlig at det er? hjullager, difflager, pinjonglager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 det med slag fra eksosanlegget kommer som regel av oppbrukte motorfester. som merkes spesielt godt med at alt vibrerer ved pådrag, eksosanlegget detter av osv osv.. samt at girstangen vandrer 5-10cm sidelengs.. i ett og samme gir edit: tror jeg har noen dårlige lager i bakakslingen min.. den har gått 560 000km. hvilke lager er det mest sannsynlig at det er? hjullager, difflager, pinjonglager? Er det ikke skifta lager i denne volvoen din? Hva slags person har hatt denne før deg? Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Er det ikke skifta lager i denne volvoen din? Hva slags person har hatt denne før deg? ikke bytta noen lager såvidt meg bekjent. kjøpt i 1990. gikk 3 år som taxi i bergen (350 000km ca) solgt til en kar i molde i 93 som pendla til og fra jobb hver dag (3 mil. (hver vei?)) så kjøpte jeg den. er automatgir så er jo umulig å ta en skikkelig børnout. sikkert derfor akslingen har holdt så lenge ;) edit: har kjørt den 3-4000km og har ikke gjort annet enn å helle på ei flaske dyserens og kjøpt nye vindusviskere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 det med slag fra eksosanlegget kommer som regel av oppbrukte motorfester. som merkes spesielt godt med at alt vibrerer ved pådrag, eksosanlegget detter av osv osv.. samt at girstangen vandrer 5-10cm sidelengs.. i ett og samme gir edit: tror jeg har noen dårlige lager i bakakslingen min.. den har gått 560 000km. hvilke lager er det mest sannsynlig at det er? hjullager, difflager, pinjonglager? Jaha.. Vel, ikke akkurat det jeg tenkte på men.. Er jo standard det da, og lett å dytte på potta så den går opp og ned.. For min del er motorfestene skiftet for ikke så mange tusen kilometer siden.. Ingenting vibrerer, girstanga er tight som en 12-åring og rører seg ikke.. jaja, samma det, jeg vet hva som skjer på både min og en annen en sin.. og det er ikke opppbrukte motorfester.. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Det er nok ikke potta! Har mer tro på at det kan være foringene i momentstagene. Men er det noen måtte å se det på? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 jekke opp bilen og se på foringene.. og bevege på dem med et stort skrujern ex...skal vere fint lite vandring du skal få til med skrujern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg