dinge Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 hvordan er det med el nettet til golf 1? tenker på det med forskjeller fra en gti 1,6-->en vanlig 1.6,eller vanlig 1,8? går det og bruke el nettet fra en 1,8 i en 1,6f,eks? ettersom jeg har fått med meg er det ingen egen motorstyring? noen som kan fortelle meg dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Jeg har aldri hatt et nett fra en GTI eldre enn 83 i henda, men reint logisk kan en slå fast at selve motornettet vil være vesentlig forskjellig på GTI ift. ikke.GTI (pga. K-Jet på GTI og forgasser på enklere Golfer). Nettet ellers i bilen er stort sett likt, med unntak av at GTI har ledninger for strømtilførsel til bensinpumpa. Strømtilførselen til bensinpumpa går i samme strømpe som ledningene til baklysa, så det er like greit å bytte hele greia. Det som uansett er viktigst å huske på er at VW bytta stikkere i sikringsboksen ifm. modellskiftet 1982-1983. Dermed må du bytte hele nettet i bilen din, om den f.eks. er 1982-modell og du skal bruke motornett fra 1983 GTI (med mindre du er en jævel til å lese koblingsskjemaer, slik at du bytter stikkere på de delene av det gamle nettet du tenker på å beholde). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dinge Skrevet September 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Jeg har aldri hatt et nett fra en GTI eldre enn 83 i henda, men reint logisk kan en slå fast at selve motornettet vil være vesentlig forskjellig på GTI ift. ikke.GTI (pga. K-Jet på GTI og forgasser på enklere Golfer). Nettet ellers i bilen er stort sett likt, med unntak av at GTI har ledninger for strømtilførsel til bensinpumpa. Strømtilførselen til bensinpumpa går i samme strømpe som ledningene til baklysa, så det er like greit å bytte hele greia. Det som uansett er viktigst å huske på er at VW bytta stikkere i sikringsboksen ifm. modellskiftet 1982-1983. Dermed må du bytte hele nettet i bilen din, om den f.eks. er 1982-modell og du skal bruke motornett fra 1983 GTI (med mindre du er en jævel til å lese koblingsskjemaer, slik at du bytter stikkere på de delene av det gamle nettet du tenker på å beholde). okei.tusen takk. skal få fiksa litt på elektroniken i bilen min! han som hadde den før meg har bytte sikringsboks,og alt har blitt bare tull etter det,har bare blitt gjort sånn halveis og koblet litt feil her og der tror jeg. SÅ OM NOEN VIL GJØRE JOBBEN FOR MEG FOR EN BILLIG PENGE ER DET BARE OG ROPE UT. fikse opp i rotet!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg