Gå til innhold

Ka gear olje skal eg ha på min 1.6 P11 SI?

Primera SI

Anbefalte innlegg

Byttet dempere i går... og når det skulle monteres igjenn fremme på venstre side viste deg seg at drivakselen hadde gått utav.... ( det kuleleddet ) for å få det på plass måtte mansjetten løses og oljen ble tappet vekk... men ka olje skal eg ha på? den olja som var der var sinnsykt tynn... er det normalt? lukta gearolje av den, men var veldig tynn/blank... og kor masse skal det fylles?

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://no.servicebooking.net/castrol/lubetable/nissan_retail.asp?lang=no#

Der står det oppført en type..men står jo ikke noe om viskositet eller noe, så jeg vet ikke hvilke typer det tilsvarer hos andre produsenter...

Men hvis noen har bytta så slenger jeg meg på denne tråden, og spør hvilke oljer man skal bruke på SR20DE-girkassene også.

Primera SI: Jeg trodde girkasseolja skulle være ganske tjukk jeg? Mulig jeg trodde helt feil selvsagt, men jeg trodde den skulle være det, fordi gire liksom "fløt" lettere med tjukkere gugge, som da tilsvarer tjukkere oljefilm mellom metalldelene...?

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet dempere i går... og når det skulle monteres igjenn fremme på venstre side viste deg seg at drivakselen hadde gått utav.... ( det kuleleddet ) for å få det på plass måtte mansjetten løses og oljen ble tappet vekk... men ka olje skal eg ha på? den olja som var der var sinnsykt tynn... er det normalt? lukta gearolje av den, men var veldig tynn/blank... og kor masse skal det fylles?

spør på nissan cluben du og svar skal du få

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primera SI: Jeg trodde girkasseolja skulle være ganske tjukk jeg? Mulig jeg trodde helt feil selvsagt, men jeg trodde den skulle være det, fordi gire liksom "fløt" lettere med tjukkere gugge, som da tilsvarer tjukkere oljefilm mellom metalldelene...?

Eg fekk beskjed om at dersom det var diff. brems på den så skulle oljen ver tynnere... men eg veit ikkje det... oljen såg veldig tynn/blank ut... var bare ein antydning til gyllen farge på den... men eg tar bare ein tlf til nisan og sjekker med de... Takk uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har da ikke diff brems ? Man kan ikke se på tykkelsen på en olje siden det er kompliserte greier. Eller, hvis det er rent vann kan man begynne å an ugler i mosen

Står i instruksjonsboken din hva du trenger

eg har ikkje dif. brems nei.. men tenkte at den forrige som byttet kansje trodde det og fyldte feil olje... men samme det... eg får vel bare kjøpre ei god gl4 olje da og bytte.... takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider