JPS Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Jeg er den (u)heldige eier av en Golf GTI 16V hvor registerreimen røk nettopp isted!! Er det noen av dere her inne som har vært ute for dette før?? Det jeg lurer på er om det er noen sjanse for at ingenting har røket?? Eller ryker ventilene uansett,liksom?? Er skamsyk no,så orker ikke å skru no!! Enkleste måten å sjekke det på er vell å skru av toppen og ta en titt?!? Takker for svar på forhånd!!! Siter 90mod:Golf Syncro TD (bruksbil) 83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt) x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V x 84mod:Golf GTI 8V (solgt) x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker) x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Det enkleste å sjekke det på må vel være å sette på ny reim og prøve å starte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Sett på ny reim og drei rundt motorer for hånd (uten plugger i) et par omdreininger. Om du ikke møter motstand noe sted, kan du måle kompresjonen. Er denne også ok, kan du tute og kjøre :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JPS Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Ok...takker for svar!! Jeg glemte å skrive det isted,men jeg hadde clutchen inne når den røk,holdt akkuratt på å gire ned... Så da hadde jo jeg ikke så høyt turtall heller!! Men,men....får skru imorgen og sjekke!!!Ska bytte toppakningen uansett,så skrur bare av toppen og ser!!! Siter 90mod:Golf Syncro TD (bruksbil) 83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt) x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V x 84mod:Golf GTI 8V (solgt) x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker) x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 På 16V skal du være ganske ille ute når reima ryker, men det er vel alltids en tjangs for at du har vært griseheldig. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JPS Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 På 16V skal du være ganske ille ute når reima ryker, men det er vel alltids en tjangs for at du har vært griseheldig. Hmmm....høres ikke lovende ut!!! Får satse på at eg har vært griiiiseheldig då...;) Siter 90mod:Golf Syncro TD (bruksbil) 83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt) x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V x 84mod:Golf GTI 8V (solgt) x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker) x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 skjedde på min audi 80, 2liter 16v..... måtte ha ny topp..... reperasjoner for 33.000 på merkeverksted..... redd for at ventilene dine har gått..... hadde ikke noe høyere hastighet enn 50 jeg heller, var under oppbremsing..... utrolig kjipe greier det der Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Hvordan går det JP, fått sett på bilen? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JPS Skrevet September 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Hmmm......høres ikke lovende ut!! Har mest sannsynlig ventiler på hånd....ska begynne å skru no idag,så da finner jeg jo ut hva som er røket til!!! Siter 90mod:Golf Syncro TD (bruksbil) 83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt) x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V x 84mod:Golf GTI 8V (solgt) x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker) x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 skjedde på min audi 80, 2liter 16v..... måtte ha ny topp..... reperasjoner for 33.000 på merkeverksted..... redd for at ventilene dine har gått..... hadde ikke noe høyere hastighet enn 50 jeg heller, var under oppbremsing..... utrolig kjipe greier det der skjedde på min 200 også.. alle ventilene var bøyde. Reperasjoner for 2500kr :hammer Lønner seg å skru selv alacocaina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Hvordan går det med skruingen? Funnet ut noe mer? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 8 ventilern min overlevde iallefall da det skjedde meg, hvis det er til trøst:) Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 8 ventilern min overlevde iallefall da det skjedde meg,hvis det er til trøst:) 8ventilerte motorer klarer seg som regel her.... men værre med 16v Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg