mighty Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Jeg kjøpe prøveskilt til Rx7'en min i går, har skiltene i dag torsdag og i morgen Fredag. I hele natt og i formidag har bilen og motoren fungert fint! Helt til jeg skulle kjøre fra en volvo, kjørte ut de 2 første girene helt fint, men når jeg skulle gire i 3 giret virket bilen helt "død", først trodde jeg at jeg hadde giret rett fra 2 til 5, så da prøvde jeg å gire ned igjen, men fortsatt like død, det begynnte å smelle noe helt sinnsykt i potten.. Når jeg stoppet ved en avkjørsel så sjekket jeg oljen på peilepinnen og den så fin ut, mens oljen som var i oljelokket var litt hvitaktig(kan vell ha noe med type olje?) Det virker som om at bilen ikke tenner skikkelig.. Noen som vet hva det kan være? Bilen går framover, men den går sinnsykt dårlig, såvidt det er framdrift! Det smeller og står i hele tiden når jeg kjører, helt jævlig å kjøre med også! håper noen kan hjelpe meg! mvh Justin Siter -Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil -Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil *Mazda RX7 Type R 1993 (solgt) *Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert) *323 GT-X 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frooode Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Er det gamle plugger på den? Åssen ser dem ut? Går den reint på tomgang? Siter brap-brap-brap 1984 Mazda 929 1980 Mazda RX-7 1976 Mazda 818 De Luxe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Hvitaktig olje i lokket tyder på vann/kjøleveske i olja.. spørs om du har blåst en pakning et eller annet sted Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboHansen Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 vit gugge i påfyllingslokket er vanlig, det kommer av at det går for motoren når du drar den over 7k.... det er ganske vanlig kommer an på hva slags olje du kjører på. lukt på eksosen om den lukter unormalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 oh.. hadde jeg brukt øya hadde jeg sett at det var en Wankel det var snakk om .. der er det kanskje vanlig med kvit gugge.. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mighty Skrevet September 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 nå har vi tatt komp test på motoren. Siden det er wankel så har jeg ikke så veldig mye peiling, men iallefall i det ene "rotorhuset" eller hva jeg skal kalle det var det ikke komp i det hele tatt, vi testet alle 4 pluggene, kun 2 av dem det var komp i. Har hørt at det kan hende en apex er gåen.. (får vell sette meg ned å finne ut hvordan en wankelmotor fungerer) er det snakk om overhaling eller? åja, motoren går sinnsykt ujevnt på tomgang, skyter noe sykt ut av potten! mvh Justin Siter -Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil -Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil *Mazda RX7 Type R 1993 (solgt) *Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert) *323 GT-X 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råtassen Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Når det der skjer bør du nok stoppe motoren med en gang....ikke kjør i det hele tatt. Kan gjøre vondt verre. Du må nok overhale hele motoren med nye apexer osv. Ingen vei rundt det der dessverre. Får krysse fingrene og håpe at makineriet ikke har tatt skade annet enn pakninger Roy Siter RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a 3 rotor power 1986 Rx7 Drifter (FD motor) 1993 Mazda 323 GTR 1990 JC Cosmo 20B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mighty Skrevet September 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Takker for all hjelp og svar! Men er det noen som vet hvor jeg kan få ordnet motoren billigst? må jeg overhale hele motoren? Simtech Racing skulle ha 16000..+ 5000 for å ta ut motoren.. men lurer litt på om det er noen som er litt nermere Bodø..blir så mye styr med frakt osv, og jeg kan ikke skru ut den motoren! Siter -Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil -Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil *Mazda RX7 Type R 1993 (solgt) *Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert) *323 GT-X 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råtassen Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Hei Totte i Mosjøen er nok nærmest deg.....blir nok ikke billigre, men nærmere. Du kan jo skru litt du da.....?? Bare å begynne å demontere det da, så reverserer du rekkefølgen når du skal montere alt igjen....ta bilder underveis der du er usikker. Da lærer du bilen å kjenne samtidig. Ikke dumt å bytte vakumslanger osv samtidig. Du må jo også bestemme deg om du ønsker å beholde motor og alt orginalt osv mht overhalingen. (sin din mor er politi er det vel best å være orginal...hehe). Går du løs på motoren en helg er den ute......og du har lært masse! Lykke til MVH Siter RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a 3 rotor power 1986 Rx7 Drifter (FD motor) 1993 Mazda 323 GTR 1990 JC Cosmo 20B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Det er ikke vanskelig i det hele tatt å ta ut motoren! Det gjør du enkelt dersom du har litt peil på å skru. Den hvite gugga på innsiden av påfyllingsrøret er vanlig, min personlige mening er at det kommer av at fuktighet kondenserer og blander seg med olja som ligger i røret, og vips, majones! Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinOlavRotmo Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 øhm, er ikke sikkert motoren din har daua da.. starter den lett? om den gjør det så er det tvilsomt at du har tatt en apex.. høres ut som om ledningene til mapsensoren din har hoppetav/røket eller at sensoren har daua. då går de som et helvete og skyter noe helt for jævlig med flammer, sjekk den først og ikke ta sorgene på forskudd, alacocaina gått langt motoren din?? ryker det mye fra eksosen? hvit røyk? men som sagt sjekk map sensoren din, er antagelig vis den mener å huske at den er rett nedenfor oljefilteret,, (kan sjekke i morgen) om du har grisset den til og sølt mye olje på den når du har byttet filter så er det nok til at den begynner å krangle Håper dette har vært til noe hjelp hellothere Siter 1992 Mazda FD3S RX7 13b 100% original rx7:P (eeeh) 1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 øhm, er ikke sikkert motoren din har daua da..starter den lett? om den gjør det så er det tvilsomt at du har tatt en apex.. høres ut som om ledningene til mapsensoren din har hoppetav/røket eller at sensoren har daua. då går de som et helvete og skyter noe helt for jævlig med flammer, sjekk den først og ikke ta sorgene på forskudd, alacocaina gått langt motoren din?? ryker det mye fra eksosen? hvit røyk? men som sagt sjekk map sensoren din, er antagelig vis den mener å huske at den er rett nedenfor oljefilteret,, (kan sjekke i morgen) om du har grisset den til og sølt mye olje på den når du har byttet filter så er det nok til at den begynner å krangle Håper dette har vært til noe hjelp hellothere nå har vi tatt komp test på motoren. Siden det er wankel så har jeg ikke så veldig mye peiling, men iallefall i det ene "rotorhuset" eller hva jeg skal kalle det var det ikke komp i det hele tatt, vi testet alle 4 pluggene, kun 2 av dem det var komp i. Er du trøtt? :bump Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råtassen Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 ingen komp pleier å bety gåen motor....iallefall min erfaring! Siter RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a 3 rotor power 1986 Rx7 Drifter (FD motor) 1993 Mazda 323 GTR 1990 JC Cosmo 20B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fc3s Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 det eg har gjort er å bare skru ut t-pluggen for hvert rotorhus og så høre hvordan den komprimerer, du hører med en gang forskjellen hvis den ikke komprimerer skikkelig Siter suzuki swift 06 4x4 sports edition x Rx7 Turbo 2 x mazda 1300 76mod x mitsu lancerius x rx7 na Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 det eg har gjort er å bare skru ut t-pluggen for hvert rotorhus og så høre hvordan den komprimerer, du hører med en gang forskjellen hvis den ikke komprimerer skikkelig Hei. Ja det gjør du, og Mighty har sjekket kompresjonen i motoren, og den er "død" på en rotor. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.