Golf IV driver Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Sitter i disse dager og venter på ny bil, en Audi A3 Sportback - 2006 modell. Til å begynne med tenkte jeg å sette på nye 18" felger, og kanskje få rutene tonet noe. Man kan jo likevel ikke glemme det viktigste. BRA LYD!!!! Selgeren på Møller fortalte meg at jeg ville få med 8 høyttalere ( fire diskanter og fire mellomtoner) + en subb fra fabrikken. Det skulle vist ha en effekt på 250 watt, men mistenker likevel at dette er noe dritt?! Eller? Så da er jo saken klar, jeg må begynne nytt prosjekt. Forløpige problemstillinger jeg sitter med er: - Hvordan i granskauen skal jeg få byttet spiller på denne bilen, som kommer med orginalspiller? - Hvis høyttalerene viser seg å være av grei kvalitet, kan jeg da bare evt, bytte ut ledninger og sette forsterker mellom ny spiller og allerede monterte høyttalere? -Subben må vel byttes uansett, men er det noen som vet noe om str eller for den saks skyld noe om watten på den? Fint hvis jeg kan få noen tips fra folk som har gjort lignende ting selv. Alle råd og tips mottas selvfølgelig med stor takk!! Mvh Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Når du bestiller bilen så gi beskjed om at du IKKE vil ha med høyttalere og CD-spiller / Navigasjon. Da står du fritt til å sette i det DU vil ha og kan skreddersy lyden slik DU vil ha den. Ellers så finnes det alltids adaptere til de fleste biler slik at 1 DIN passer. De originale høyttalerne (som regel Nokia) i Audi er ikke noe å ta av seg hatten for! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neptyr Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Forsåvidt enig med Morel, men. TA MED ANLEGG! Og heller skru det ut og legg det vekk til når du skal selge bilen, du får nok mer igjen for den da, enn om du har en haug med dyre høytalere/forsterkere som du taper penger på om du selger med. Anlegg trekker veldig sjeldent opp prisen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Skal du ha inn nytt anlegg uansett, trenger du noe sånt eller noe sånt . Kanksje du også vil sette inn noe sånt . Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
civic type-r Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Når du bestiller bilen så gi beskjed om at du IKKE vil ha med høyttalere og CD-spiller / Navigasjon.Da står du fritt til å sette i det DU vil ha og kan skreddersy lyden slik DU vil ha den. Ellers så finnes det alltids adaptere til de fleste biler slik at 1 DIN passer. De originale høyttalerne (som regel Nokia) i Audi er ikke noe å ta av seg hatten for! Mvh Pål Audi har brukt mye bose som er bra lyd men ikke noe råne anlegg for å si det sånn. Nye audi a8 kommer også med bang & Olufsen anlegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Skal du ha inn nytt anlegg uansett, trenger du noe sånt eller noe sånt . Kanksje du også vil sette inn noe sånt . Sorry OT, men det var ett enormt bra svar! ;D Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg