Gå til innhold

tips om bygging i hjulbunn??

Ranger emnet

Eclipselove

Anbefalte innlegg

heY

Jeg har en 96 modell eclipse og skal bygge inn 2 x 12" pioneer og en MA Audio forsterker + en 3farad kondensator.

Jeg vil i hovedsak bygge den inn der med reservedekket fordi det er mye buer og vanskelig å lage en kasse ellers. Bagasjerommet er så dypt at det ville sett dumt ut..:p men hvordan skal jeg gå frem? jeg har målt hvor mye plass jeg trenger og laget en pappmodell av mdfplaten som skal nedi.

Har også lagt plastsekker i bunnen og tapet de fast i den formen jeg vil ha i bunnen. Tenker på å legge glassfiber i bunn for å få den tett.

Bør jeg legge lydisolasjon inn og?

Noe mer jeg bør passe på?

Kommer det til å legge seg kondens under glassfiberen?

Tar imot alle tips jeg kan få:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Først bør du kjøpe dempematter som du klistrer fast mot bunnen av hjulbrønnen... Deretter regner du ut hvor stor kasse du skal ha og former den ved hjelp av gaffa tape e.l...

Som du ser på bildet så er hjulbrønnen litt ferdig.. .Du skjønner tegningen...

e2.jpg

Deretter ligger du et par lag med glassfiber slik at kassen blir tilstrekkelig hard og du avt. kan ta den ut og slippe å putle med den bøyd over bagasjerommet...

Bilde001.jpg

e16.jpg

Etter du er fornøyd med kassen når det gjelder stivhet (evt. avstive den skikkelig på innsiden) ligger du en plate på toppen av kassen som subben skal festes i... Husk at her gjelder det å få det tett så å bruke en slags "matte rundt åpningen på kassen og platen som subben skal festes i, gjør underverker... Bruk også silikon rundt den øverste platen... Greit med litt Zalo blandet med vann på fingen så blikke det kilssete...:)

e24.jpg

k2.jpg

Merk at det er hundrevis av måter å gjøre dette på, men dette er den måten som har fungert best for meg... Merk også at det er forskjellige kasser under bygging her...:)

Kondens har jeg aldri hatt problem med, men om det er et eget dreneringshull i bunnen ville jeg ha tettet dette... I den ene kassen ser du at det er en del luftbobler i glassfiberen... Det er dårlig stemning... Kjøp en jernrulle på MEKK eller noe sånt og jevn de ut...

Om du trenger flere bilder eller kommentarer så bare send meg en PM...

Lykke til med bygging og håper jeg har vært til hjelp...

Mvh. Tommy

1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo

Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574

Lenke til kommentar
Del på andre sider