Gå til innhold

Hvor sitter den magiske skruen?

Ranger emnet


trebor87

Anbefalte innlegg

Jeg har en golf 2 GTD som jeg skal stille opp litt ladetrykk på.. jeg har

blokket Wastegaten, men ønsker ikke å kjøre på fult trykk, så jeg blokker ikke slangen på turboen(slek det er forklart på http://www.golf2.dk).. ca 1bar tenker jeg..

MEN hvor sitter skruen jeg ska stille på på turboen?

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken slange er det du blokker på turboen egentlig?

 

Meg bekjent så har turboer kun luft ut/inn og olje ut/inn evt. vann ut/inn.

 

Turbotrykket skal stilles på wastegate'n. Det er denne som styrer hvor mye eksos som slippes forbi turboen. med strammere fjør vil wg slippe forbi eksos senere, og det vil gi høyere ladetrykk fra turboen.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må borre hull i aktuator huset og skru på en skrue inni der.

Fant en side på d ved å søke på google for en god stund siden, men finner den ikke igjen nå :(

 

 

Den dk guiden funker fint på eldre modeller og eneste slangen han blindet var den som åpner wastegaten. Man får ikke mere ladetrykk enn hva diesel tilførselen tillater på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en golf 2 GTD som jeg skal stille opp litt ladetrykk på.. jeg har

blokket Wastegaten, men ønsker ikke å kjøre på fult trykk, så jeg blokker ikke slangen på turboen(slek det er forklart på http://www.golf2.dk).. ca 1bar tenker jeg..

MEN hvor sitter skruen jeg ska stille på på turboen?

Hvis du har blokket wg har du max trykk ??????

 

Du må enten strupe på slangen som går til wg ( gjerne med en trykkreguleringsventil) - eller justere wg til ønsket trykk.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har blokket wg har du max trykk ??????

 

Du må enten strupe på slangen som går til wg ( gjerne med en trykkreguleringsventil) - eller justere wg til ønsket trykk.

nei, merker ikke forsjell med blokket wg.. men kanskje hvis jeg blokker slangen på turboen å så stille på wg.

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken slange er det du blokker på turboen egentlig?

 

Meg bekjent så har turboer kun luft ut/inn og olje ut/inn evt. vann ut/inn.

 

Turbotrykket skal stilles på wastegate'n. Det er denne som styrer hvor mye eksos som slippes forbi turboen. med strammere fjør vil wg slippe forbi eksos senere, og det vil gi høyere ladetrykk fra turboen.

jeg blokket den som står at skal blokket i denne gueden:http://www.golf2.dk/index.php?action=guider&do=vis&guide_id=41 Da ladet den 1,2 bar, men merket ikke så stor forsjell akkurat.. hadde en kompis her, han sa det var wg som sto på innsuget, den med en skru i senter. er det riktig? har hørt at andre har kalt den aktuator klokke. For jeg finner ikke noe som ligner på wg med stag osv

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår