Gå til innhold

Trenger noen råd til basskasse

Ranger emnet

GalantV6

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Er usikker på om dette blir riktig, så jeg trenger noen råd om bygging av kasse. Jeg har søkt og lest men finner ikke helt det jeg skal ha.

Så er det noe som kan se om det jeg har er riktig eller om det er noe jeg ikke har tenkt på så hadde det vært fint.

Her er alle dataene på det jeg har.

2 stk Kicker S10L7 D4 paral.kob til 1 ohm

Nominal Impedance 8

(Coils in series)

SPL 1W/1M 85,6

Displacement, cc 1830

Displacement, CuIn 111,8

Mounting Depth 6-3/8

Revc 7,81

VC Inductance, mH 6,45

Sd, SqM 0,0439

BL 21,713

Vas, Liters 36,851

Vas, CuFt 1,30

Mms, gms 165,5

Fs 33,7

Qms 10,655

Qes 0,581

Qts 0,551

Pmax, watts 600

Xmax, mm 13,20

Med disse tallene så har jeg kommet frem til en kasse på 30,42L (107hz) med elementene, normal demping av kassa. Anbefaling av et element fra produsenten er 18-28L pr kasse.

Er det noen som har andre forslag så tar jeg mot det med glede, Kassa må ikke være større en B-60 x L-70 x H-22. Kassa skal ned i reservhj.brønnen

Mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de tallene du oppga, og to elementer, så kom jeg frem til en kasse på 80 liter, med ytre dimensjoner W 80CM H 20,5CM D 70CM

Tune den til rundt 30hz (26cm rør @ 100mm diameter) for mest mulig lineær frekvensrespons i bunn, eller til 40-50hz (10cm@ 100mm - 4,6CM @ 100mm ) for mest mulig punch rundt 50hz... Men nå bruker jeg winisd, som ikke er nyest, så disse tallene -kan- være feil :)

kicker1.jpg

kicker2.jpg

henholdsvis 30 og 40hz...

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg skulle kansje ha nevnt at jeg skal ha lukket kasse.

Som skal ned i reservehj.brønnen.

Jeg tror kansje det er best med 2 kasser i tilfelle en ryker.

Her er noen mål jeg har kommet frem til. H52,6 x B33,9 x H18,63 = 27,39L 52hz

Mvh

Tore

Etter det jeg kan finne ut ser det ut som om de elementene der vil ha så stor kasse de kan få...

Så du får dempe godt i hvert fall ;)

Hvordan din bil påvirker frekvensgangen aner jeg ikke, så du får bare prøve og se.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider