Sportsvagnen Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 LMM får ikke til å måle att motoren får for lite suppe, men om LMM "åpner" for mye får motoren for mye bensin. Motorer med LMM skal ikke ha åpen dumpventil. Mente at det styres av hjernen, som igjen baserer seg på infosignaler fra LMM..;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Bensinmengden blir ikke bare beregna utfra signal fra LMM, det går mange signaler inn på styreenheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jfg88 Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Apropo CO.. Snakka med ein på Volvo verksted, og han snakka om at det var ein skrue bak på motoren som justerte opp bensintrykke.. Noen som kan vise/fortelle meg hvor den skruen er? Sliter med kvite plugger på 1,2Bar! Ikkje bra!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Apropo CO.. Snakka med ein på Volvo verksted, og han snakka om at det var ein skrue bak på motoren som justerte opp bensintrykke.. Noen som kan vise/fortelle meg hvor den skruen er? Sliter med kvite plugger på 1,2Bar! Ikkje bra!! Er vel ikke noe skru til å justere opp bensintrykket på en ET motor!? Er vel normalt at man får hvite plugger når man lader så mye uten chip. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 LMM= Luftmengdemåler eller Luftmassemåler, forkortelsen er gammel og mengdemåleren eldst Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jfg88 Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Bilen er chippa! Har kunnet kjørt med 1,7Bar på chipen uten kutt.. (ein ana bil vell og merke) Trur jeg meiner den skuen som justerer bensintrykke. Ska ikkje detta væra 3Bar org? Trenger ein "How to" justere meir bensin inn te dysene! Noen som kan fortelle meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Hvis det er skrue til å justere bensintrykket på bilen så er det no k montert en justerbar bensintrykksregulator, med den så kan du justere det trykket du ønsker. Kunne kanskje vært greit å skaffa seg en progresiv bensintrykksregulator, denne vil da gjøre at du får et høyere bensintrykk når du får ladetrykk. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg