Pokerfjes Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Hallo! Jeg har en 1,3l forgasser på 55hk, skulle likt å ha mere krefter, men å trimme den gir vel heller lite effekt i forhold til penga og arbeid. Hvilke (større) motorer er det mulig å montere i en 86c? Vet om: G40 1,4 16v Tenkte på en 1,6l fra golf III, 8 eller (helst) 16v,passer de? hvilke andre modifikasjoner må da til? kan girkassa fra golfen brukes? Siter --GrannyRacer #1---- 81 Golf diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 1,6L 8v fra Polo 6N og Golf III passer (koder ABU(golf), AEA og AEE) 1,6L 16v fra Polo GTI passer også i rent fysisk. Gearkassene fra Polo passer også (muligens med unntak av 6-tr kassen fra GTI) Det enkleste er å sette inn 1,6L 8V fra Seat Ibiza, Skoda Felicia eller Polo. Siden du har gasser motore er det vel enklest med dobble gassere (DCOE). Da har du rundt 90 hk Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pokerfjes Skrevet August 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Åssen er det med 1,6 16v fra Golf III da? det er kanskje samme som polo eller? Når du sier girkassene fra polo passer, mener du 6N/2 eller 86c. Jeg har bare en 4tr og den tåler vel ikke mye, når den er beregnet for en 1,3l 55hk... Den 1,6l 8v motoren fra ibiza,felicia,polo du nevner, er den standard med DCOE mener du? eller ettermontere det? Og hvilke årsmodeller er det snakk om? fra midten av 90 tallet og utover alle sammen? Siter --GrannyRacer #1---- 81 Golf diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Ikke sikker på Golf motoren, om den er av den lille Polo motortypen eller om den er av den store Golf typen. Tror den er stor. Ingen VW er levert med DCOE weber forgassere, og alle 6N/Ibiza/Felica er levert med innsprøytning (-95 og oppover) 4/5-trinnskassene tåler omtrent like mye/lite 5tr kassene er 4tr som bare har fått 5te gear lagt til på enden av kassen. Tar du dem fra hverandre ser du støpeskjøtene Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pokerfjes Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 denne hadde jeg glemt!! Men, siste spørsmål. jeg fant jo ut at jeg hadde innsprøytning(mono point), da jeg kjøpte feill bensintank. Åssen er da forskjellene på ledningsnettet fra den til en 1,6 8v? Siter --GrannyRacer #1---- 81 Golf diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 denne hadde jeg glemt!! Men, siste spørsmål. jeg fant jo ut at jeg hadde innsprøytning(mono point), da jeg kjøpte feill bensintank. Åssen er da forskjellene på ledningsnettet fra den til en 1,6 8v? Er ikke sikker på det. Vil variere med om du mener AEA/ABU (SPI (Mono)) eller AEE (mpi) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Har AEE motor stående som jeg skal overhale litt nå og da. Denne kommer fra Rolf 3 og pologirkassen går på, men må bytte svinghjul, og klusj. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
g40T Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Bare hsuk hvis du skal ha i 16v fra golf, så må du kjøpe kit fra salzman for å få med tuv papirer, plus de har også papirer og montering for 16v turbo (m golf motoren). Siter Projekt Polo Projekt Vento Projekt Passat Projekt Bora http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=136232 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Bare hsuk hvis du skal ha i 16v fra golf, så må du kjøpe kit fra salzman for å få med tuv papirer, plus de har også papirer og montering for 16v turbo (m golf motoren). men her var det snakk om 1,6l 16v fra golf 4 om jeg ikke tok feil. Vet at 1,4 16v 75hk saken fra golf 4 er "liten" blokk, men det var usikkerhet om 1,6l 16ven på 105 hk var det.. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pokerfjes Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 takk for svar! Motoren jeg har er vel AAV, noen som vet hvilken motor som passer best på dette ledningsnettet? AEE? Og TurboPolo, må clutch og svinghjul byttes hvis den AEE motoren skal brukes eller er det bare noe av det som er feil på din? Siter --GrannyRacer #1---- 81 Golf diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 takk for svar! Motoren jeg har er vel AAV, noen som vet hvilken motor som passer best på dette ledningsnettet? AEE? Og TurboPolo, må clutch og svinghjul byttes hvis den AEE motoren skal brukes eller er det bare noe av det som er feil på din? Når sant skal sies så ble jeg usikker selv nå, må sjekke i kveld når jeg skal på verkstedet. Når jeg tenker meg om så har jeg clutch fra polo 16v i bilen nå, og det er jo en "gammel" motor, men husker ikke hvilket svinghjul jeg har. For å si det slikt; polo motorer er levert med 3 forskjellige svinghjul, 180, 190 og 200mm. Men om du har tenkt å bytte så er det iof ikke noe problem da du vil ha 2 sett, ett fra gamle motoren, og ett fra "nye" motoren. Ledningsnettet må sikkert byttes om du ikke skal ha forgasser motor i, lovligheten med forgassermotor i bilen er jo en annen ting da. NZ maskin er nok det enkleste å få tak i til en rimelig penge, med alt ledningsnett(må ha det bak med pumpa og) Er nok ledningsnett som er akillieshælen på bilen mtp arbeidsmengde. puuh, sliten nå ;) Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Etter litt frem og tilbake så tror jeg at du kan bruke alle mulige svinghjul og clutcher så lenge det er fra Polo. AAV motoren har 190 mm clutch, det samme har dieselen, og dieselkassen passer på g40 som igjen har 200mm, svinghjulet vil jeg tro du kan bruke fra gamle motoren din. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.