ZyreX Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Det er fult mulig å bygge om til manuell å ja, rekke 6ern til 960 er vel orginal 24v turbo vist jeg ikke tar feil. rekke 6-ern til 960 er ikke turbo orginalt! Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 rekke 6-ern til 960 er ikke turbo orginalt! ok,trodde den var det jeg,har ikke sett en motor enda uten turbo. men det er jo bare bra :=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 jaja. er VELDIG få som har gjort det da :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 180 eller 204 170,180 eller 204. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 760-motoren uten turbo er en DAF v6'er (jalla-motor) 960 Motoren er en rekkesekser fra Volvo ikke'no turbo der heller. Bilde av 960-motor'n: Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 b6304fs har 204hk!!! b6304fs2 har 201hk så har du en 180hk utgave, men den ble bare levert i usa!! den har andre kammer! 170hk utgaven, er 2.5 literen, som heter: b6254fs motoren er angivelig ENORMT momentbegrenset i ECU, for å hindre hjulspinn (960 er jo volvo sitt svar på mercedes, mao. komfortbil). b6304fs har: 204hk/267nm. tror den har hk @ 5500rpm og nm @ 5250 elns.. 80% av nm allerede på 1000rpm!! husker ikke helt, så det er sånn ca. rpm. hk og nm er riktige. Det er mao. mer nm og hk, enn b230ft/b230et. riktignok kan man justere opp trykk på ft/et, siden de er turbo. men b6304 er mye bedre motor å bygge på, OM (JA; OM), du har mye peng! standard komp kan man lade 0.5-0.6 og få litt over 300hk.. senker man komp, er det flere som har dradd ut 5-600hk med standard innmat (dreide stempler). krever selvsagt feks megasquirt om man skal ha så mye effekt. men du kan ikke trimme en b230ft så veldig mye heller, uten å bytte innsprut. når du begynner å komme opp i en del hundre hk, er det greit med litt ekstra sylindervolum, etc. edit: motoren er bare 2.5" lengre enn b230! og da har den 2 ekstra sylindre!! siden det er DOCH 24V, er den litt bredere på toppen, men blokken er identisk i bredde som b230. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 edit: motoren er bare 2.5" lengre enn b230! og da har den 2 ekstra sylindre!! siden det er DOCH 24V, er den litt bredere på toppen, men blokken er identisk i bredde som b230. -Og hvis REG-reima ryker, så sitter du igjen med ventil-suppe og hodet i fanget, noe du IKKE gjør på b23/230, hehehe :D Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exoticman Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 http://www.powerpage.dk/volvo/volvo_specs.htm http://www.mcbrooms.com/volvo/fast700.htm Siter Volvo 240 b23e har kjøpt 740 tic motor som skal inn volvo 245(høgger) Volvo 245(høgger) Mercedes 230 te (høgger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.