Gå til innhold

Motorbytte i Manta

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jepp, vudere å bytte motor, har en standard 1,8 ohc nå, den er nå oppe i 125 hk (orig. 90 hk), så jeg tror ikke det er særlig mye mer å hente der (hvor mange hester kan man presse ut av en 1,8 ohc tro?) ;)

 

Er på jakt etter en motor som ikke er så dyr i utgangspunktet, som ikke er noe særlig pes å få ned i, og det må være mulig å hente noe hk etterhvert når økonomien tillater det.

 

Nei, jeg skal ikke bytte bil, bare motor :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun motoren jeg trenger da? (c20xe)

Eller må jeg bytte f.eks. girkasse (kommer nok til å gjøre det uansett)

156hk orig. i den motoren, Mondeo? Hvordan er utbyggings mulighetene med den motoren?

XE motorene ligger vel på ca. 10 000 eller.no?

Jeg har ikke plass/erfaring til å sette motoren inn selv, hva er en 'fair price' for arbeidet?

 

LET motor blir litt for dyrt, men jeg skulle gjerne hatt :D :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CoDEmASTeR

Er det kun motoren jeg trenger da? (c20xe)

Eller må jeg bytte f.eks. girkasse (kommer nok til å gjøre det uansett)

156hk orig. i den motoren, Mondeo? Hvordan er utbyggings mulighetene med den motoren?

XE motorene ligger vel på ca. 10 000 eller.no?

Jeg har ikke plass/erfaring til å sette motoren inn selv, hva er en 'fair price' for arbeidet?

 

LET motor blir litt for dyrt, men jeg skulle gjerne hatt :D :p

Gearkassa passer rett på fra 1,8! Du trenger ledningsnettet og moduler! Motoren uten kat gir 156 HK, med kat 150HK! Det er sikkert mange her som kan mye mer om dette enn meg! Priser aner jeg ikke!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med utbyggingsmuligheter?

 

Turbo og sånn?

viss det er det du tenker på så blir det nok billigere med en c20let.

 

skal du ha mye effekt må du ha omega3000 innmat i kassa di.

 

den 150hesters motoren kan du nok få ut 170hk eller deromkring,uten att det blir så veldigt dyrt.

 

på priser og sånn så er det vedig greitt om du kjenner noen som kan det, må bygge om litt på lednings nettet ditt også.

 

det jeg hadde gjort var og tatt inn en calibra med turbo fra tyskland du får den der nede fra 25 til 30k tatt ut motor og det du trenger solgt resten og dermed finansiert omtrent hele motorbyttet ditt og fått turbo motor på kjøpet,kjøp bremser fra pink og vips du har manta med 204hk godkjent omtrent uten kostnad.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en XE, og en R25 kasse, tåler vell litt mere enn en manta 1.8 kasse tenker jeg. Bygg om varmeapp og ta manta bunnpannen på xe'n.

XE ligger på rundt 8-12k. LET er altfor dyr etter min mening og + du må kjøpe dyre godkjenningspapirer for å få den godkjent.

 

XE med 2.2 bremser så har du det.

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er på jakt etter en motor som ikke er så dyr i utgangspunktet, som ikke er noe særlig pes å få ned i, og det må være mulig å hente noe hk etterhvert når økonomien tillater det.

 

[/b]

 

Som han sier her skal han ha en billig motor og da kan det ikke bli en LET motor som dere snakker om...

Ville gått for XE, eller visst du skal ha en enda billigere kan du kjøpe en NE/SEH på 115/122hk

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår