maxis Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Foskjellen på gammle vs nye 960n er blandt annet: annen front,fangere,dørhandtak,dørlister,dekorplate innenfor skiltet,annen forstilling og bakaksling,annet dash(detaljene er rundere utformet),andre dører med totalt andre dørtrekk,om disse bilene har soltak har de glassluke i forhold til den gammle..er nok mere med dette er det viktigste.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Ville nok importert 2,5 literen. Blir mye billigere! Dessuten så går en 2,5 med manuell bedre enn en 3,0 med automat nei, 2.5 manuell: 9.7 sekunder 2.5 automat: 10 sekunder 3.0 automat: 8.9 sekunder (0-100 tider) med manuell på 3.0, kunne man vel shavet vekk litt. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 nei,2.5 manuell: 9.7 sekunder 2.5 automat: 10 sekunder 3.0 automat: 8.9 sekunder (0-100 tider) med manuell på 3.0, kunne man vel shavet vekk litt. Har du noengang prøvd begge deler så du kan sammenligne? Men hadde vært artig å sett åssen en orginal 3,0 hadde gått med manuell kasse:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Har du noengang prøvd begge deler så du kan sammenligne? Men hadde vært artig å sett åssen en orginal 3,0 hadde gått med manuell kasse:) Jeg så det jo i biltesten? en 3.0 på manuell hadde nok gått minst 0.3 sekunder bedre enn 3.0 automat. 2.5 manuell gikk jo 0.3 bedre enn 2.5 automat. 2.5 har jo 170hk vs 3.0 sine 204 samt 3.0 har ~30nm mer også, tror jeg.. alle monner drar.. men 3.0 i en 242 drar jo riiiiimelig bra! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 med 3litern i min gamle 745 som ikke var full i vekt (les: AC) så gjorde den 0-100 på 8,2 sek. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 med 3litern i min gamle 745 som ikke var full i vekt (les: AC) så gjorde den 0-100 på 8,2 sek. Og den hadde jo gått enda bedre om du hadde hatt riktig utveksling :) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Og den hadde jo gått enda bedre om du hadde hatt riktig utveksling :) Den hadde den helt sikkert.... satser på at 940 går som et fly.... har byttet bakaxl..... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Har du noengang prøvd begge deler så du kan sammenligne? Men hadde vært artig å sett åssen en orginal 3,0 hadde gått med manuell kasse:) Sikkert sett den før,men her ser du hvordan en orginal 3,0 med manuell går:burnout Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Sikkert sett den før,men her ser du hvordan en orginal 3,0 med manuell går:burnout En 240 med B17 klarer også å burne;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Her er min 3,0 med manuell:D ftp://217.8.142.30/egne_filmer/960turbo220kmt.wmv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 En 240 med B17 klarer også å burne;) Er akkuret det jeg mener.lat! alacocaina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Hehe.. :) Åssen fjærer/dempere hadde du på multilinken din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Hehe.. :)Åssen fjærer/dempere hadde du på multilinken din? Gule bilstein dempere ogbakfjærer ifra 940 hvor innsnevringa i den ene enden var kappa bort...men da sto den på gummiklossene..på den forrige brukte jeg framfjærer(senkesett) ifra volvo 140..."lettere modifiserte" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris-84 Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Hva skal til av penger for å få oppmot 300hk i en 960? Har tidligere hatt en SE50AMG merc (hvor girkassa gikk), så vil ha noe liknende hvis jeg skal ha en volvo.... Cosworth har jeg slått fra meg da jeg selv IKKE kan skru bil og derfor sikkert ville fått problemer etter noen få turer... Hvordan er volvoene når det gjelder trimming, mye motor/turbo havari? Mvh Chris Siter Christoffer `98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240 X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Om du ikke kan skru selv, så må du vell kanskje regne med ca 70 - 100 000kr. F.eks T6 turboer, lav komp stempler og datasprut ++++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.