Gå til innhold

Da var bruksbilen kjøpt inn

Ranger emnet

BurnPr00f

Anbefalte innlegg

den er grei.

turboen har intern wastegate ja, men denne leder eksos utenom eksosimpelleren og ut i eksosanlegget. det du tenker på er turboer med intern resirkulerende dump.. dette finnes heldigvis ikke på t03 turboene som kom med 230et.

jepp.. stemmer detta her...

Skal levere turborøret til sveising i morra tenker jeg. Den nippelen til dump'en falt av da forrige eier hadde bilen, og jeg har ikke tråd i apparatet mitt til å sveise alu. Skal sveise igjen det åpne hullet som er blendet av der den originale resirk-ventilen stod, så blir det litt penere der, når jeg først leverer inn det andre røret :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ah ok, står den på turboen som er på B230ft da?

Det er den motoren jeg skal ha etterhvert..

er værtfall på mitsu turboene fra FK og FT. Tidligere FT hadde vel garrett t25 turboer men usikker på om det er intern dump på de. får kjøpt dumplokk fra pedersen.. koster vel en 300kr.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Som dere kanskje har fått med dere, så har jeg hatt problemer med at det ligger en hel tjukk skodde bak bilen når jeg gasser på, det er fixa nå, det var kontakta i dynamoen. Hadde også problem med at motoren fuska når ladetrykket kom over 0,4bar, det var sannsynligvis sprekken som var i intercooleren som gjorde det. Har kjøpt ny cooler, se lenger ned.

Tror jeg har funnet feilen, men er ikke 100% sikker ennå.

-Siden dem har bytta til 100A (?) dynamo, så liker ikke den originale overvåkinga eller hva man vil kalle det den dynamoen. Er sånn kabelsko med en ledning som man setter inn bakpå dynamoen. Tenker det skal gjøre susen å ta bort den kabelen, i følge forrige eier... Gjenstår å se... Bare ventilbrikkene mine kommer fra volvo i morra så... Nå står jo motoren uten kam og div pjask. Har forresten laget tidenes jalla-mekk. muhahahaha *ler av meg selv* (Noe så genialt *NOT*)

Noen bilder av litt som har blitt gjort:

En haug med sprengte intercoolere som vi fant ut eller litt trykktesting.

1.jpg

Tidenes jalla-løsning (her får man mye mer effekt folkens!)

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Blå silikon-slanger forbedrer effekten, må minst være 30% effektøkning av denna her!

5.jpg

Justering av ventiler pågår

6.jpg

Slik fester man radiatoren

7.jpg

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ja, håper på litt mer effekt her.. drar ikke akkurat best uten intercooler. Er på leting etter en K-kam med spor for bakmontert fordeler! Hvis noen har så skrik ut. Ellers bærer det vel ned til krb, så jeg får kjøpt meg no'n stusser så jeg får hivd inn cooler'n. Motoren virker greit nå, eneste er at den jager på tomgang når den er varm. Når jeg tar av ledninga til pot'en på gasspjeldet slutter den å jage, men da ligger jo tomgangen på 2000rpm :(

Den dumpventilen får du kjøpt hos KRB-trading koster 1860,- inkl mva. nå i skrivende stund... Jeg kjøpte min av en privatperson, ny i eske for 600,- Er student jeg, så har jo ikke rå' til allverden...

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du intercoolern på KRB?

nix, krb opererer jo med svinaktige priser da. krb skal ha 6875,- for cooler'n, jeg gav 4 laken for min, helt lik, (ikke noe kopi) ny i eske. kjøpt hos: http://shop.jma.no/

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått tak i reflex plata som skal være bak?

mulig jeg har en liggende.¨

Mvh Erik

Refleksplata har jeg kjøpt av nox, så den har jeg nå.

Glenn`: Skal nok ha den dumpen sjøl, er for grom til å selges :P

Volvo_gutten: Detta er bruksbil, gidder ikke kjøpe inn ting for utseende, hehe :P Dessuten er jeg blakk nå, så da hjelper det lite. Har kobla 4 røde lys bak for at det skal se litt bedre ut enn de to som er på originalt, så nå er det fire på hver side i den nederste raden som lyser :)

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider